  • 11. Data: 2011-03-08 12:20:35
    Temat: Re: GeForce GT 430 ?
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 12:35:27 +0100, Marx napisał(a):

    > Ps.
    > "GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W GeForce GT 430 -
    > 269GFlops, maks. pobierana moc 70W (...)
    > Jedyne, co przemawia na korzyść tej karty to mniejsza *maksymalna*
    > pobierana moc: 21W mniej w stresie."
    >
    > Ja tam widzę że pobiera _więcej_...

    Poprawiłem, wysyłając kolejny post. Zobacz też na benchmark.pl:)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2011-03-08 13:46:01
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 08.03.2011 13:20, pioruns wrote:

    > Poprawiłem, wysyłając kolejny post. Zobacz też na benchmark.pl:)

    a tak konkretniej czego mam szukać?
    Marx

  • 13. Data: 2011-03-08 15:28:16
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:46:01 +0100, Marx napisał(a):

    > a tak konkretniej czego mam szukać?
    > Marx

    Źle podałem wyniki maksymalnej pobieranej mocy. Jeśli chcesz sprawdzić
    sam, to źródło jest na benchmarku, link podałem wcześniej.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 14. Data: 2011-03-09 15:09:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 22:03:07 +0100, Aha napisał(a):

    > Haczyk jest w tym ze to tani zlom dla frajerow, jak chcesz p[ograc w gry
    > to niestety ale 800zl trzeba wydac zeby bylo plynnie.

    Teraz wróć do postu poprzednika i przeczytaj go ze zrozumieniem. Szczególnie
    fragment "W gry nie grywam".

    > Do filmow HD do byle riva tnt wystrczy

    Seeerio?

    > a cuda to lep na frajerow.

    Albowiemgdyżponieważ?

    [ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
    [ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu. (Craig David) ]

  • 15. Data: 2011-03-10 09:31:05
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Pomyłka. Oczywiście ma tam być:
    > GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 70W
    > GeForce GT 430 - 269GFlops, maks. pobierana moc 49W (21W mniej)

    To nie rozumiem, czemu GT430 wypuszczają w wersji z wiatrakiem, skoro nawet o
    21W bardziej prądożerna GT240 doskonale sobie radzi bez wiatraka. Chyba, że
    GT430 celowana jest na rynki biednych krajów w strefie tropikalnej, gdzie 35C w
    pomieszczeniach to norma :-)

    latet

  • 16. Data: 2011-03-10 10:02:04
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Nie wiem czy zauważyliście, ale autor wątku napisał że nie gra, więc wszystkie
    > wywody n/t wydajności w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.
    > Natomiast istotniejszą infromacją może byc zgodność wyjścia HDMI ze standardem
    > 1.4a bodajże, co daje jakieś nikomu niepotrzebne 3D i coś tam jeszcze, ale
    > może autorowi do oglądania filmów 3D to potrzebne, kto wie...?.

    Owszem, prędzej do filmu (ale nie 3D), niż do gier. Filmy normalnie oglądam z
    pendrive'a wetkniętego bezp. w telewizor, ale nie wszystkie tak działają, więc
    czasem muszę oglądać z kompa podpiętego do tego samego TV kablem HDMI. Zdarzają
    się jednak wtedy problemy z synchronizacją audio/video.

    latet

  • 17. Data: 2011-03-10 10:16:05
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Do czego używasz CUDA?

    Głównie do przyśpieszenia obróbki filmów w programie vReveal.
    Zysk jest spory, np. przetworzenie pewnego pliku .m2ts trwa:
    - bez CUDA: 5':10"
    - z CUDA: 1':50".
    Pozdrowienia dla osobnika, który napisal "cuda jest dla frajerów".

    Nie wiem, czy tzw. "Video engine" na kartach nVidii ma coś bezpośrednio
    wspólnego z CUDA, czy to całkiem odrębna rzecz, ale tenże "Video engine" w mojej
    GT240 jest fantastycznie wydajny i jeszcze nie trafił mi się film, którego
    Splash Lite (softplayer w pełni korzystający z dobrodziejstw Video Engine) nie
    odtwarzałby płynnie. Do tego oferuje bajecznie wręcz efektywne i efektowne
    usuwanie przeplotu. Miodzio.

    latet

  • 18. Data: 2011-03-10 12:02:55
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > czasem muszę oglądać z kompa podpiętego do tego samego TV kablem HDMI.
    > Zdarzają się jednak wtedy problemy z synchronizacją audio/video.

    Ale to nie wszystko... Przy podłączeniu przez HDMI są też straszliwe opóźnienia.
    Każdy ruch myszką jest odwzorowany ruchem kursora na ekranie TV z opóźnieniem
    rzędu 0,25 sek a może i więcej. To bardzo dużo! Bardzo utrudnia klikanie i w
    ogóle - porażka.

    Wielkosć tego opóźnienia zależy też od paru innych rzeczy, takich jak wybrana
    częstotliwość odświeżania, rozdzielczość, głębia kolorów itp. No i pewnie od
    konkretnej karty graficznej. Mojej GT-240 niestety problem dotyczy. A być moze
    nie dotyczy 430?

    Przy podłączeniu TV do wyjścia HDMI karty graficznej mam też bardzo ograniczone
    możliwości wyboru głębii kolorów i częstotliwości odświeżania przy danej
    rozdzielczości. Np. pełną głębię kolorów (32 bit) przy full HD mogę uzyskać
    tylko przy częstotliwości 24 Hz (a chciałbym więcej, bo przy 24 Hz opisane
    opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru tylko
    głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów). Ciekawe jednak, że problem nie
    dotyczy aplikacji wyświetljących filmy - obraz w filmach jest OK.

    Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych,
    zwłaszcza GT-430.

    Kolega, który też ma GT-240 i częściaj niż ja używa TV do filmów z kompa,
    rozwiązał te problemy w taki sposób: monitor podłączył kablem analogowym, a
    telewizor podłączył kablem DVI do wyjścia DVI karty graficznej (po stronie TV
    musiał użyć przejściówki dvi-->hdmi). Wszystkie kłopoty zniknęły od ręki, a
    uwolnione wyjście hdmi karty graficznej spokojnie się kurzy.

    Jeśli w GT-430 głównie zmiany (na plus) dotyczą własnie hdmi, to może poprawki
    te wszystkie przykre problemy?

    latet

  • 19. Data: 2011-03-11 08:18:05
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 10.03.2011 11:16, Latet wrote:

> [...]
    > dobrodziejstw Video Engine) nie odtwarzałby płynnie. Do tego oferuje
    > bajecznie wręcz efektywne i efektowne usuwanie przeplotu. Miodzio.

    przy odtwarzaniu nie jest używane CUDA, ale np VDPAU (na linuxie) czy
    Cine-coś-tam (na windows)
    Usuwanie przeplotu może być zrobione softwarowo (np. vlc ma kilka
    rodzajów) lub sprzętowo (ustawia się to np w sterownikach)
    Marx

  • 20. Data: 2011-03-11 09:43:22
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > Usuwanie przeplotu może być zrobione softwarowo (np. vlc ma kilka rodzajów)
    > lub sprzętowo (ustawia się to np w sterownikach)

    Sądzę, że Splash robi to sprzętowo, bo wygląda to rewelacyjnie i żaden z trybów
    dostępnych w VLC nie może się umywać.

    Swoją drogą -czy można jakoś zmusić VLC do wykorzystywania więcej niż 1 rdzenia
    CPU? A może nawet do wykorzystywania GPU? Bo niestetety, na moim C2Duo 2.66
    jeden rdzeń to za mało do płynnego odtwarzania niektórych filmów przez VLC. A ma
    te player pewne unikalne zalety i szkoda mi, że nie zawsze mogę skorzystać.

    Splash wymiata, ale jest płatny, a wersja Splash Lite jest okrojona z różnych
    ciekawych funkcji.

    latet