    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 14 Mar 2013 11:28:24 +0100

    Wed, 13 Mar 2013 22:52:00 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Prawda.
    > I nadinterpretacja jest po stronie kierujących - doskonale
    > wiedzą, że pieszy ma obowiązek "szczególnej ostrożności",
    > ale zapominają, że mają TAKI SAM.

    Kierowcy po prostu nie znają dokładnie przepisów (widać to po filmach
    "drogówka", krakowskie "jb" -- gdy przed kamerami ich policja haltuje za
    wykroczenia, większość nie wie co zrobiła i gdzie). To wina błędnego
    szkolenia, ukierunkowanego na zdanie egzaminu, a nie _zrozumienia_ zasad
    jazdy. Wiem, bo dokładnie to samo przeszedłem. Inna sprawa, że nawet
    najlepsi, świadomi swoich praw i obowiązków :P zwyczajnie popełniają
    _błędy_. Na szczęście jest to mniejszość.

    > Objawia się to tak, że w razie kolizji pojawia się pytanie
    > dlaczego pieszy wszedł, a nie pojawia się pytanie dlaczego
    > pojazd wjechał, skoro idącego na przejście pieszego było
    > widać.
    > Mało kto ma odwagę zeznać "założyłem że wymuszę to się zatrzyma".

    Ponieważ takie sytuacje, wg mnie, występują jednak stosunkowo rzadko.
    Częściej to jest niewiedza, lub nieuwaga, a nie premedytacja.

    > Z pewną niechęcią muszę się zgodzić, bo objawy są takie jak piszesz :)

    Ale czemu z niechęcią? Mnie cieszy że robi się spokojniej na drogach.
    I, co by dużo nie gadać, jest to także wynik przeniesienia części ruchu
    poza miasta (ja akurat Wawa) co skutkuje mniejszymi korkami i mniejszą
    irytacją kierowców.

    > No właśnie.
    > Jasność w sprawie "piesi chcą przejść a ja mogę zahamować to
    > mam obowiązek zahamować" (bo oni będą mieli pierwszeństwo)
    > jest rozmydlana poprzez "podwójne zabezpieczenie".

    Jest rozmydlana, ale tylko przez samolubów, buców drogowych itp.

    > Jakby tego "podwójnego zabezpieczenia" nie było, wątki byłyby
    > kilka razy krótsze :)

    Wątki z pewnością krótsze, tylko kolejki u prokuratora dłuższe.

    --
    Pozdor Myjk