    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głośniki od PC jako satelity do kina domowego
    Date: Sun, 27 Dec 2009 14:30:39 +0100

    wererider pisze:
    > Witam,
    > Taki mam problem - usiłuję wykorzystać zestaw jak w tytule - użyłem
    > sprawnych, 4ohm głośników od PC, wyprułem całą elektronikę co tam była,
    > dołożyłem po dwa oporniki 5,5 (bo akurat były) na plusie (wzmacniacz ma
    > mieć niby 8-16 na tylnych), przylutowałem kable głośnikowe 2x1.5, mniej
    > więcej 10m - jest tylko szum. Czy te kolumienki od PC po prostu nie będą
    > działać, czy kable nie takie?
    > Pozdrawiam
    > Were

    Jeśli głośniki były sprawne, to powinno działać, ALE!!
    - dodanie oporników to kiepski pomysł... pomijając fakt, że jeśli
    wzmacniacz ma uzyskać powiedzmy 1W / 8ohm, to w Twoim przypadku tylko
    0,5W pójdzie w głośniki, a reszta w ciepło... mówiąc inaczej głośniki
    tylne będą grały co najmniej 2x ciszej niż powinny (zakładając, że
    porównujemy do głośników 8ohm).
    - głośniki nie mają charakteru rezystancyjnego! Należy je sterować ze
    źródła o możliwie małej rezystancji szeregowej, co tłumić będzie
    rezonanse i różne takie... u Ciebie warunek ten nie jest spełniony,
    przez co jakość dźwięku może być fatalna...
    - jak jest z mocą? Podaj jaką moc miały głośniki komputerowe (powinno
    być napisane na samych głośnikach - tzn nie na obudowach plastikowych,
    tylko na faktycznych głośnikach w śrdoku... Jaką moc ma wzmacniacz?
    Dałeś rezystory o jakiej mocy maksymalnej? Pytania daję po to, że
    zapewne przy odpowiednio silnym sygnale coś usłyszysz, ale to coś może
    znacząco odbiegać od tego, co chcesz usłyszeć ;).. jednak obawiam się,
    że ustawiając głośność na full, po prostu coś spalisz ;)... dlatego
    podaj najpierw w/w parametry....

    Pozdrawiam
    Konop