  • 1. Data: 2009-12-27 11:12:11
    Temat: Głośniki od PC jako satelity do kina domowego
    Od: "wererider" <w...@g...com>

    Witam,
    Taki mam problem - usiłuję wykorzystać zestaw jak w tytule - użyłem
    sprawnych, 4ohm głośników od PC, wyprułem całą elektronikę co tam była,
    dołożyłem po dwa oporniki 5,5 (bo akurat były) na plusie (wzmacniacz ma mieć
    niby 8-16 na tylnych), przylutowałem kable głośnikowe 2x1.5, mniej więcej
    10m - jest tylko szum. Czy te kolumienki od PC po prostu nie będą działać,
    czy kable nie takie?
    Pozdrawiam
    Were

  • 2. Data: 2009-12-27 13:30:39
    Temat: Re: Głośniki od PC jako satelity do kina domowego
    Od: Konop <k...@g...pl>

    wererider pisze:
> [...]
    > mieć niby 8-16 na tylnych), przylutowałem kable głośnikowe 2x1.5, mniej
    > więcej 10m - jest tylko szum. Czy te kolumienki od PC po prostu nie będą

    Jeśli głośniki były sprawne, to powinno działać, ALE!!
    - dodanie oporników to kiepski pomysł... pomijając fakt, że jeśli
    wzmacniacz ma uzyskać powiedzmy 1W / 8ohm, to w Twoim przypadku tylko
    0,5W pójdzie w głośniki, a reszta w ciepło... mówiąc inaczej głośniki
    tylne będą grały co najmniej 2x ciszej niż powinny (zakładając, że
    porównujemy do głośników 8ohm).
    - głośniki nie mają charakteru rezystancyjnego! Należy je sterować ze
    źródła o możliwie małej rezystancji szeregowej, co tłumić będzie
    rezonanse i różne takie... u Ciebie warunek ten nie jest spełniony,
    przez co jakość dźwięku może być fatalna...
    - jak jest z mocą? Podaj jaką moc miały głośniki komputerowe (powinno
    być napisane na samych głośnikach - tzn nie na obudowach plastikowych,
    tylko na faktycznych głośnikach w śrdoku... Jaką moc ma wzmacniacz?
    Dałeś rezystory o jakiej mocy maksymalnej? Pytania daję po to, że
    zapewne przy odpowiednio silnym sygnale coś usłyszysz, ale to coś może
    znacząco odbiegać od tego, co chcesz usłyszeć ;).. jednak obawiam się,
    że ustawiając głośność na full, po prostu coś spalisz ;)... dlatego
    podaj najpierw w/w parametry....

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-12-27 13:37:14
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 27 Gru, 12:12, "wererider" <w...@g...com> wrote:

    Jeśli słychać szum to znaczy, że głośniki są dobrze podłączone do
    końcówek mocy wzmacniacza i działąją.
    Masz źle skonfigurowany wzmacniacz (napisz co to jest za urządzenie)
    albo monofoniczny sygnał - to samo na lewym i prawym wejściu.
    Sygnał dla tylnych głośników powstaje z różnicy sygnałów L i R -
    proste odejmowanie albo dekodowanie przez układ Dolby Surround.

  • 4. Data: 2009-12-27 18:32:06
    Od: "wererider" <w...@g...com>

    Hej!
    Oporniki niestety nie pamiętam jakie, a są pod termokurczką, więc nie
    zgadnę. W każdym razie nieduże (2x11 równolegle, co by było 5.5). Głośniki
    też małe, ale mocy na nich nie napisano (samsung 08g65ARA h745). Wzmacniacz
    jest Technics SA-AX530, niby ma 60w na kanał w trybie surround...
    Pozdrawiam
    were

  • 5. Data: 2009-12-27 19:28:54
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 27 Gru, 19:32, "wererider" <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > też małe, ale mocy na nich nie napisano (samsung 08g65ARA h745). Wzmacniacz
    > jest Technics SA-AX530, niby ma 60w na kanał w trybie surround...

    Pomijając chwilowo sprawę oporników - czy konfigurowałeś wzmacniacz
    zgodnie z instrukcję obsługi ?
    Podobno prawdziwi mężczyźni instrukcji nie czytają ale czasami warto.
    Wbrew pozorem uruchomienie tylnych głośników w takim sprzęcie nie jest
    wcale proste dla początkujących.
    Instrukcję warto przeczytać, chociażby po to, by znaleźć podstawową
    wskazówkę:

    SYSTEM Surround można włączyć TYLKO przy wybranych jako przednie
    głośniki zestawu A !
    Tylne głośniki nie działają, gdy z przodu wybrany jest zestaw B.

    Jeszcze parę czynności trzeba wykonać (i podać odpowiedni sygnał na
    wejście) by odezwały się tylne głośniki.

    Więcej informacji w Instrukcji Obsługi.