  • Data: 2019-06-29 09:37:51
    Temat: Re: Głowica UKF sterowana przez I2C?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Jun 2019 18:01:50 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > Dokładność a raster to co innego. Raster może być 100 kHz, a heterodyna
    > dostrojona z dokładnością do kilku Hz. Faktycznie stacje zachodnie były
    > chyba w rastrze 100 kHz, ale polskie zdaje się 10 kHz co powodowało
    > problemy z przestrajaniem.

    Praktyka pokazuje, ze odstrojenie o 50kHz jeszcze nie uniemozliwia
    odbioru, tylko troche pogarsza ... a czasem polepsza.

    A swoja droga- jak oni pogodzili ARCz z PLL ?

    A moze nie pogodzili ... tam nie musi byc dokladnie.

    Nawiasem mowiac 50ppm dokladnosci kwarcu daje 5kHz przy 100MHz.

    A te problemy to mi sie kojarza z amerykanskimi - gdzies maja raster
    200kHz, ale nieparzysty - tzn stacje sa 90.1, 90.3, 90.5 ...
    i takie radio w Polsce ma problemy.

    I jeszcze ciekawostka - kiedys mi sie radio w samochodzie przestawilo,
    i musialem ustawiac 0.2MHz wiecej. Jak myslicie - skad taka pomylka ?
    Maja gdzies ustawiana czestotliwosc posrednia ?
    Gdzies na swiecie popularne 10.5MHz lub 10.9MHz ?

    Czy kwarc sie odstroil ?

    J.