  • Data: 2014-09-20 12:45:52
    Temat: Re: Gość wjechał mi w tył i uciekł - kontynuacja
    Od: "Axel" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BartekK" wrote in message news:lvjjsr$nl7$1@node1.news.atman.pl...

    > Już samo to, że dany kierowca/(samochód z nieznanym kierowcą) uciekł,
    > powinno być podstawą do wypłaty z jego OC (SAMOCHODU!) a to ubezpieczalnia
    > dopiero później może sobie czekać na wyrok i regresem ściągać z tego,
    > który kierował, albo był winny itd.

    Skąd wiesz, że:
    a) to właśnie ten samochód wjechał
    b) właśnie ten kierowca kierował?

    Bo jakbym się umówił z kumplami, żeby poświadczyli, że wjechałeś mi w
    samochód i uciekłeś, to byś skamlał, że jak tak można...

    > Co innego, gdy mamy 2 auta, 2 kierowców i nie wiadomo kto winny (np oboje
    > twierdzą że wjechali na zielonym) - to wypada poczekać na sprawdzenie
    > faktów i orzeczenie winy przez sąd.

    Jassne. A jak mamy samochód i dwóch właścicieli, to co?

    > Ale gdy mamy zdarzenie (które potwierdza policja, i jest ono pewne i
    > udokumentowane, jedynie jest kwestia ustalenia i ukarania kierowcy, który
    > może się bronić i udowodnić że to nie on, no ale - to niech wtedy poda
    > komu udostępnił auto, albo czy zgłosił kradzież) z miejsca którego oddalił
    > się _konkretny_ samochód z _nieznanym_ kierowcą - to czemu nie wypłacać
    > kasy z OC _samochodu_ a potem ścigać regresem (po jego ustaleniu) kierowcę
    > winnego?

    Bo policja potwierdza tylko, że zgłosiła się poszkodowana ze świadkami, że
    taki samochód wjechał jej w kuper. Nic nie jest pewne.

    --
    Axel