  • Data: 2019-08-09 14:58:19
    Temat: Re: Gramatyka atrybutywna
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2019 09:23:34 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Przy tworzeniu kompilatora jakiegoś języka mamy kolejne fazy: lekser,
    > parser - syntaktyka, semantyka, tworzenie kodu pośredniego...
    > Fazę leksera i parsera mam obcykaną.
    > Teraz semantyka z gramatyką atrybutywną. Mamy atrybuty dziedziczone i
    > syntetyzowalne, Kolejność przechodzenia atrybutów to nie jest zwykłe
    > przechodzenie w głąb drzewa, ale zależy od atrybutów, niektóre definicje
    > atrybutów są nie do przejścia gdy są cykle, aby stwierdzić cykl , mamy
    > złożoność NP. Na szczęście są podklasy gramatyk atrybutywnych, które są
    > do przejścia,choć w ogólnym przypadku nie ma gwarancji.
> [...]

    Nie znam się, to się wypowiem.

    Jeżeli interesowałby mnie ten paradygmat projektowania języków, to pewnie szukałbym w
    Dragon Booku
    http://www.informatik.uni-bremen.de/agbkb/lehre/ccfl
    /Material/ALSUdragonbook.pdf

    jednakowoż mnie osobiście dużo bardziej przypada do gustu podejście reprezentowane
    przez, nazwijmy to, "szkołę Friedmana", które swój wyraz znajduje np. w książce
    Essentials of Programming Languages

    https://karczmarczuk.users.greyc.fr/TEACH/Doc/EssPro
    gLan.pdf

    albo Programming Languages: Application and Interpretation Shrirama Krishnamurthi

    https://cs.brown.edu/courses/cs173/2012/book/