  • 11. Data: 2018-03-02 23:35:33
    Temat: Re: Holek bez PJ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2018 21:36:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Za pierwszym razem historia była bardziej złożona.
    > Hołek jechał grubo 200+, policjanci jak go doganiali, to ich zobaczył i
    > gwałtownie zwolnił.

    O ile pamietam, to zblizal sie tez teren zabudowany i czas bylo
    zwolnic.

    Tak czy inaczej - to policjanci jechali 200+.
    I widac bylo, ze wtedy Holek jedzie wolniej niz oni.

    > Policzyłem (dość dokładnie), że w chwili pomiaru jechał 100km/h.
    >
    > Sąd go skazał nie na podstawie pomiaru, a na podstawie odległości i czasu
    > jaki minął od ruszenia radiowozem, do miejsca zatrzymania z którego
    > obliczono prędkość średnią.
    >
    > Co pokazuje że sąd podszedł do sprawy dość twórczo - bo pomiar był
    > kompletnie do bani.

    Czemu ? Odleglosc i czas daje piekna predkosc srednia, a ze przekracza
    ona dopuszczalna, to widze podstawe do ukarania.
    A przeciez i ITD uruchomila odcinkowe pomiary predkosci.

    > Trudno powiedzieć - policja nierzadko sama publikuje nagrania na których
    > jasno widać że policjanci podczas pomiaru jadą o dobre 20km/h szybciej niż
    > pojazd który filmują. Do tego zdarzają się wypowiedzi policjantów w mediach
    > z których wynika że policjant nie wie jak działa videoradar i sądzi że
    > mierzy prędkość pojazdu filmowanego.
    >
    > Być może biegły zobaczy nagranie i z niego wyjdzie że przekroczył o mniej
    > niż 50.
    >
    > I swoją drogą - ciekawe co się wtedy dzieje?

    No ja to co ? Sad uznaje niepoprawnosc zabrania PJ i nakazuje jego
    zwrot ... i jest to np pol roku po jego zwrocie :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-03-03 00:02:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 02 Mar 2018 23:22:22 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Fri, 2 Mar 2018 21:36:21 +0100, w
    > <6t7g9pxtpsfg$.159aqfewu2vgn$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra

    > No dobra, a jak działa, bo już różne wersje słyszałem.

    Działa tak, że mierzy tylko i wyłącznie prędkość radiowozu.

    Tu przyjładowy film:
    https://www.youtube.com/watch?v=aCR40vCE_4I
    Pomiar wykonany jest od 4:35

    Urządzenie mierzy i podaje cały czas prędkość radiowozu.
    Operator ustawia odległość na której wykonany zostanie pomiar (w tym
    wypadku 100m - zazwyczaj policjanci ustawiają 50 lub 100m) i uruchamia
    pomiar przyciskiem.

    Na tym odcinku zostanie zmierzona średnia prędkość _radiowozu_ - na filmie
    było to 245km/h.

    > W "Uwaga Pirat" widać na rejestratrorze wyraźnie prędkość radiowozu i prędkość
    > ofiary.

    Prawa to aktualna prędkość radiowozu.
    Lewa to średni pomiar na odcinku uruchamiany przyciskiem (do następnego
    przyciśnięcia pokazuje poprzedni wynik).

    Wideorejestratory używane w polskiej policji nie mają żadnych urządzeń
    radarowych, ani innych pozwalających mierzyć wzajemną prędkość pojazdów.
    Precyzja pomiaru opiera się tylko i wyłącznie na założeniu że pojazdy jadą
    ze stałą prędkością.
    A to w praktyce nie jest możliwe w sytuacji innej niż wiszenie komuś na
    zderzaku.

    Sprawa jest prosta - odległość na której dokonyway jest pomiar powinna być
    np. 5x dłuższa niż odległość dzieląca radiowóz i pojazd kontrolowany.
    Wtedy owszem trzeba by pojechać z nim 2km jeśli chce się go mierzyć jadąc
    400m za nim.
    Wtedy nawet niewielka zmiana odległości nie będzie miała wpływu na pomiar.
    A jeśli różnica prędkości będzie istotna, to również będzie wyraźnie widać
    że pojazd któremu mierzą prędkość urósł w kadrze np. dwukrotnie między
    początkiem, a końcem pomiaru.

  • 13. Data: 2018-03-03 07:08:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2018 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > np. 5x dłuższa niż odległość dzieląca radiowóz i pojazd kontrolowany.
    > Wtedy owszem trzeba by pojechać z nim 2km jeśli chce się go mierzyć jadąc

    Sprawa jest jeszcze prostsza. Należy mierzyć również odległość między
    pojazdami. NIe jest to jakaś wyższa technologia. Potem można albo
    przeliczać przez komputer, albo w wersji biednej przerywać pomiar jak
    tolerancja przekroczy zakładaną.

    Tak - wiem kosztuje. Problem w tym, że to też kosztuje w cholere kasy a
    wartość tego dowodu jest niewiele większa niż baby drugi kulsona nagrał
    scenę posciugu komórką.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-03-03 08:41:10
    Od: p...@g...com

    --Precyzja pomiaru opiera się tylko i wyłącznie na założeniu że pojazdy jadą
    ze stałą prędkością.

    Nie. Prawidłowość pomiaru wymaga aby przez pewien czas odstęp był stały a raczej na
    końcu pomiaru nie mniejszy niż na początku. Do tego tolerancja 10% na korzyść
    mierzonego i po problemie. Zabawne jest jak po raz kolejny wymyślane jest rozwiązanie
    problemu który już ktoś kiedyś rozwiązał ;-) aha Holkowi sąd powinien założyć
    bransoletkę z GPS jeśli nie potrafi się kontrolować na drogach publicznych ;-)

  • 15. Data: 2018-03-03 08:44:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2018 23:41:10 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > --Precyzja pomiaru opiera się tylko i wyłącznie na założeniu że pojazdy jadą
    > ze stałą prędkością.
    >
    > Nie. Prawidłowość pomiaru wymaga aby przez pewien czas odstęp był stały

    Przecież to synonimy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-03-03 13:16:09
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Przecież to synonimy :)

    E, chyba nie.
    To pierwsze (ze stałą prędkością) to raczej skrót myślowy, bo ścigany
    może jechać stale 95 km/h, radiowóz stale 120 km/h, ale przecież nie o
    to chodzi.
    Natomiast stały odstęp między pojazdami oznacza _jednakową_ prędkość
    ściganego i radiowozu (jakkolwiek może się ona zmieniać, a mierzona jest
    średnia na pewnym odcinku).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2018-03-03 13:35:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2018 13:16:09 +0100, LEPEK napisał(a):

    > E, chyba nie.
    > To pierwsze (ze stałą prędkością) to raczej skrót myślowy, bo ścigany
    > może jechać stale 95 km/h, radiowóz stale 120 km/h

    No faktycznie. Stała to niekoniecznie jednakowa :) Tak mi się jakoś
    pomyślało :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-03-04 05:46:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.03.2018 o 17:48, J.F. pisze:
    > Holowczyc wpadl na terenie zabudowanym i stracil PJ na 3 miesiace

    Od razu poczułem się bezpieczniej.
    Jak takiego Hołka wyeliminować z ruchu to na pewno kilka staruszek i
    kilkoro dzieci ocaleje.
    Zawsze twierdzę, że niczego dobrego nie można się spodziewać gdy
    procedury i sztywne trzymanie się przepisów zastępują rozum.
    Jacek

  • 19. Data: 2018-03-04 07:33:04
    Temat: Re: Holek szansa.
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Od razu poczułem się bezpieczniej.
    > Jak takiego Hołka wyeliminować z ruchu to na pewno kilka staruszek i
    > kilkoro dzieci ocaleje.

    Cos tam w twoim mózgu świta.

    > Zawsze twierdzę, że niczego dobrego nie można się spodziewać gdy procedury
    > i sztywne trzymanie się przepisów zastępują rozum.
    > Jacek

    Gdy ktoś nie ma rozumu to muszą zadziałać procedury i sztywne trzymanie się
    przepisów.

    Inni uzytkownicy dróg chcą być bezpieczni.
    Jednemu durnemu kierowcy uda się, innemu nie.
    Nikt nie będzie robił wyjątków dla nikogo.
    Hołowczyc może wykorzystać szansę w sądzie.
    Jeżeli należy do PiS to ma szanse
    na uniknięcie kary.

  • 20. Data: 2018-03-04 08:27:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-03-2018 o 07:33, Kierwnik pisze:
> [...]
    > przepisów.
    >
    > Inni uzytkownicy dróg chcą być bezpieczni.

    Tak i dlatego kapelusznikom powinni odbierać prawo jazdy, nawet za każdą
    wypowiedź tego typu.
    PLONK