  • 1. Data: 2019-12-20 14:08:15
    Temat: Home CosFi
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Z ciekawości, jaki typowy domowy sprzęcior ma najbardziej paskudny CosFi
    i być może byłby sens by go poprawić ? Ma ktoś praktyczną wiedzę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-12-20 14:20:26
    Temat: Re: Home CosFi
    Od: jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 20 Dec 2019 14:08:15 +0100, użytkownik PeJot napisał:

    > Czołem.
    >
    > Z ciekawości, jaki typowy domowy sprzęcior ma najbardziej paskudny CosFi
    > i być może byłby sens by go poprawić ? Ma ktoś praktyczną wiedzę ?

    Sensu żadnego, bo nie płacisz za moc bierną.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2019-12-20 14:22:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 14:20, jacek pisze:

    > Sensu żadnego, bo nie płacisz za moc bierną.

    Na razie jeszcze nie, ale nic nie wiadomo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2019-12-20 16:04:00
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 14:08, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Z ciekawości, jaki typowy domowy sprzęcior ma najbardziej paskudny CosFi
    > i być może byłby sens by go poprawić ? Ma ktoś praktyczną wiedzę ?

    Chyba świetlówka.
    Ale oprawy już mają wbudowany kondensator.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2019-12-20 20:54:39
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.12.2019 o 14:08, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Z ciekawości, jaki typowy domowy sprzęcior ma najbardziej paskudny CosFi
    > i być może byłby sens by go poprawić ? Ma ktoś praktyczną wiedzę ?

    Były stare radia z wyłącznikiem po stronie wtórnej transformatora. Takie
    wyłączone radio to praktycznie reaktancja. Prąd mały, ale pytasz o
    cos fi, więc na pewno paskudny.

  • 6. Data: 2019-12-20 21:28:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 20:54, Cezary Grądys pisze:

    > Były stare radia z wyłącznikiem po stronie wtórnej transformatora.

    A były, ale faktycznie stare. W ogóle jakie względy konstrukcyjne
    zadecydowały o takiej konstrukcji ?

    Tyle że to starocie i raczej już nietypowe konstrukcje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2019-12-20 21:30:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Na razie jeszcze nie, ale nic nie wiadomo.

    A zmieniaja liczniki na "inteligentne" i one moc bierna juz licza, i
    to chyba lepiej niz te stare w wiekszych zakladach - tzn zliczaja
    osobno pojemnosciowa i indukcyjna - nie da sie skompensowac np w skali
    miesiaca ..

    Ale ... teraz prawie kazdy sprzet ma przetwornice, a PFC tylko
    niektore - moze problemem w domach jest juz moc bierna pojemnosciowa ?

    J.

  • 8. Data: 2019-12-20 22:37:25
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    W dniu 20.12.2019 o 20:54, Cezary Grądys pisze:

    > Były stare radia z wyłącznikiem po stronie wtórnej transformatora. Takie
    > wyłączone  radio to praktycznie reaktancja. Prąd mały, ale pytasz o
    > cos fi, więc na pewno paskudny.

    Wprawdzie nie radio, a equalizer mam z wyłącznikiem po stronie wtórnej.
    Produkcja lata '80/'90 minionego wieku. Czasem jak w trakcie burzy
    poleci jakieś przepięcie to na wyświetlaczu fluorescencyjnym pojawiają
    się herezje, a w głośnikach cisza i w zresetowaniu pomaga tylko
    wyciągnięcie wtyczki z kontaktu.

    --
    Big Jack

  • 9. Data: 2019-12-20 23:15:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 21:30, J.F. pisze:

    > A zmieniaja liczniki na "inteligentne" i one moc bierna juz licza, i to
    > chyba lepiej niz te stare w wiekszych zakladach - tzn zliczaja osobno
    > pojemnosciowa i indukcyjna - nie da sie skompensowac np w skali miesiaca ..

    I te nowe elektronowe liczniki są tak ynteligentne, że liczą wcześniej
    zanim użytkownik pomyśli o włączeniu sprzęciora. A skoro możliwości
    techniczne zliczania mocy biernej się właśnie pojawiają, to wcześniej
    czy później dystrybutorzy zaczną skubać *indywidualnych* odbiorców.

    > Ale ... teraz prawie kazdy sprzet ma przetwornice, a  PFC tylko niektore
    > - moze problemem w domach jest juz moc bierna pojemnosciowa ?

    No właśnie, a to już się tak łatwo nie kompensuje. Ale na razie trzeba
    by wyszukać w/w sprzęty, bo oprócz zasilaczy do PC z PFC chyba nie ma w
    przeciętnym domu innych sprzętów z wbudowaną kompensacją.

    Swego czasu zastanawiałem się jakby tu zasilić całe domowe IT z jednego
    solidnego zasilacza zamiast stada zasilaczy wtyczkowych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2019-12-21 09:39:56
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.12.2019 o 21:28, PeJot pisze:

    > A były, ale faktycznie stare. W ogóle jakie względy konstrukcyjne
    > zadecydowały o takiej konstrukcji ?

    Zapewne konieczność zapewnienia odpowiedniej izolacji, isostat
    wyłącznika był normalny, wlutowany w płytkę.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl