  • 1. Data: 2016-04-21 21:47:08
    Temat: Homologacja na butlę LPG
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam papier o badaniu szczelności (homologacji) wystawiony do butli
    wyprodukowanej i zamontowanej w samochodzie w 2006 roku. To badanie jest
    ważne 10 lat. Pytanie.

    Jeżeli zrobię badanie techniczne w grudniu, to będę mógł jeździć jeszcze
    rok, bez wymiany butli? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-04-22 08:50:19
    Temat: Re: Homologacja na butlę LPG
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ważne 10 lat. Pytanie.
    >
    > Jeżeli zrobię badanie techniczne w grudniu, to będę mógł jeździć jeszcze

    miesiąc w terminie ważności też jest podany
    ale ogólnie rzecz biorąc to tak

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2016-04-22 18:21:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > miesiąc w terminie ważności też jest podany
    > ale ogólnie rzecz biorąc to tak

    Właśnie się zastanawiałem, bo są dwa pola: Rok produkcji i Data produkcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2016-04-22 22:23:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-04-21 o 21:47, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > ważne 10 lat. Pytanie.
    >
    > Jeżeli zrobię badanie techniczne w grudniu, to będę mógł jeździć jeszcze

    W moim przypadku diagnosta nie przedłużył badań.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-04-23 07:02:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-21 21:47, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > ważne 10 lat. Pytanie.
    >
    > Jeżeli zrobię badanie techniczne w grudniu, to będę mógł jeździć jeszcze

    teoretycznie tak, zalezy od diagnosty - moze wbic normalnie, moze odmowic

    interpretacji jest kilka, chociaz generalnie nie powinni domniemywac ze
    jej nie wymienisz lub nie zalegalizujesz - tak jak jezeli przyjedziesz
    na przeglad z bieznikiem 1,6 to nie moga odmowic potwierdzenia stanu
    technicznego opon na dany moment

    w przypadku trzepania przez drogowke lub spowodowania szkody pewnie beda
    nieprzyjemnosci za butle bez legalizacji o ile ktos to sprawdzi

  • 6. Data: 2016-04-26 15:16:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    RadoslawF pisze:
> [...]

    jeździć będziesz mógł, nawet bez badania :)
    masz obowiązek przedłużyć badanie jak się skończy stare
    (miesiąc może być tym w którym butla została zamontowana w samochodzie,
    ale to trzeba sprawdzić w przepisach)

    > W moim przypadku diagnosta nie przedłużył badań.

    ciekawe na jakiej podstawie

    diagnosta ma stwierdzać spełnianie przepisów w dniu badania a nie gdybać
    co będzie jutro

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2016-04-27 00:22:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-04-26 o 15:16, cyklista pisze:

> [...]
    > masz obowiązek przedłużyć badanie jak się skończy stare
    > (miesiąc może być tym w którym butla została zamontowana w samochodzie,

    A to już on wiedział.

    > diagnosta ma stwierdzać spełnianie przepisów w dniu badania a nie gdybać
    > co będzie jutro

    Ale on nie gdybał.
    Miał informację że legalizacja butli się skończy za kilka miesięcy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-04-27 11:20:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

> [...]
    > co będzie jutro

    Ale on nie gdybał.
    Miał informację że legalizacja butli się skończy za kilka miesięcy.
    To co najwyżej mógł wpisać "do" za kilka miesięcy a i to wątpliwe bo w
    międzyczasie można pewnie ponownie legalizować instalację bez badania.

  • 9. Data: 2016-04-27 13:43:58
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    RadoslawF pisze:

    > A to już on wiedział.

    > Ale on nie gdybał.
    > Miał informację że legalizacja butli się skończy za kilka miesięcy.

    Właśnie "za kilka miesięcy" więc w chwili badania samochód spełniał
    przepisy i miał obowiązek przegląd przejść.
    Tak samo mógł powiedzieć że bieżnik za 5 miesięcy będzie za mały i nie
    podbijam przeglądu, że ta żarówka się za kilka miesięcy spali i nie
    podbijam itd....

    Wiem też że zamiast kopać się z matołem, kłócić z nim i udowadniać swoje
    racje lepiej się zawinąć pokazać rurę i pojechać tam gdzie przepisy znają.

    ---
    Avast.