    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
    Date: Sat, 25 Apr 2009 07:43:39 -0500

    "Jd." <j...@i...pl> wrote in message
    news:gsuvga$joi$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Przekaźnik pośredniczący występuje tylko w części obecnie produkowanych
    > samochodów.

    Biorą zły przykład z hondy? ;-)

    > Jedynym celem zastosowania tego przekaźnika jest obsłużenie blokady
    > rozrusznika przy nie wciśniętym sprzęgle, która zapewne występuje tylko w
    > wersji z automatyczną skrzynią biegów. Wersje manulane prawdopodobnie w
    > ogóle nie mają tego przekaźnika, a stacyjka jest w obydwu rozwiazaniach
    > taka sama.

    Czy Ty się słyszysz?
    Piszesz o niewciśniętym sprzęgle przy automatycznej skrzyni biegów? :-)

    Celem przekaźnika jest zwykle umożliwianie sterowania dużym prądem
    za pomocą małych prądów sterujących i małych przełączników...

    Tutaj jest coś dziwnego - przez stacyjkę płynie mały prąd sterujący
    I JEDNOCZEŚNIE duży prąd wykonawczy zasilający elektromagnes
    w rozruszniku. Dodatkowo ten duży prąd jest załączany małym
    prądem cewki, co powoduje wibracje i iskrzenie...
    Efekty w hondzie są wyjątkowo akustyczne :-)