  • Data: 2017-06-04 20:27:32
    Temat: Re: Hot air lutowanie - czym i jak
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/4/2017 8:13 PM, slawek wrote:
    > A oglądałeś ten lut pod mikroskopem AFM?

    Oglądałem pod mikroskopem warsztatowym, optycznym. Problemem jest brak
    ładnego zwilżania końcówek przez lut bezołowiowy. Zawsze widać jakieś
    dziury na styku. Nie ma tego efektu w przypadku pb. Ponadto kilka razy
    usało mi się wyrwać pin z lutu bez wiekszego starania. Odpadł
    najzwyczajniej w swiecie przy lekkim naprężeniu. A wyglądał na dobrze
    przylutowany. To się nie trafia często w pb.

    Prawdopodobnie nalezy uzywac innych technik, topników, temperatur. Tak
    czy inaczej nie widzę zastosowań.

    > Sens jest w harmonii z prawem. Przeczytaj stosowny przepis: tam nie ma o
    > domu czy nie domu. Duralex et sedes.

    Dlatego napisałem "w domu" że nie widzę sensu uzywania ROHS przy
    amatorkiej robocie przeznaczonej dla siebie.