eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonkRe: Hybryda zonk
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
    fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Hybryda zonk
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn4kmf$tn6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5d95db06$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d960fa7$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <7786582583$20191005235652@squadack.com>
    <8snoo1coss7u$.178got7ecdwhw.dlg@40tude.net>
    <9369726510$20191006005915@squadack.com>
    Date: Sun, 6 Oct 2019 01:10:54 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1570317054 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 521 82.143.187.50:64631
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2960
    X-Received-Body-CRC: 3977834430
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663390
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 00:59:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, October 6, 2019, 12:11:40 AM, you wrote:
    >>>>>No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie
    >>>>>ma? A jeśli nie, to dlaczego?
    >>>> Gdzies tam przy Toyotach pisali, ze przekladnia elektryczna ma za
    >>>> malą sprawnosc. Wiec wiekszosc mocy przenosza mechanicznie.
    >>> Tylko Toyota może wymyślić, że przekładnia elektryczna ma mniejszą
    >>> sprawność od mechanicznej.
    >> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
    >> Jaka bedzie sprawnosc:
    >> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
    >
    > Wyższa niż przekładni mechanicznej.

    Toyota widac nie potrafi

    > To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
    > prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
    > drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
    > bufora i usprawni konstrukcję.

    Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
    Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.

    Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...

    >> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
    >> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
    >
    > No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
    > straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
    >
    > Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
    > przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
    > kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.

    Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?

    >> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
    >
    > Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.

    Na 5, ale 3 male :-)

    No dobra - olej trzeba mieszac.



    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: