    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile kosztuje monitoring?
    Date: Mon, 5 Jan 2009 14:11:04 +0100

    Użytkownik "rosak" <...@...w> napisał w wiadomości
    news:gjsunh$8sq$1@inews.gazeta.pl...
    nie wiedziałem że rejestratory
    > są już tak tanie, na allegro widzę AVC763 nawet za 380zł,

    Zauważ że ten AVC obsługuje powoli już wychodzące zużycia dyski ATA.
    Na dzień dzisiejszy Dysk ATA jest średnio 100zł droższy niż jego
    odpowiednik SATA.
    I dodatkowo coraz trudniej dostępny. Jak tak dalej pójdzie za parę miesięcy
    moze być że dyski ATA znikną ze sprzedaży.

    > A propos dysku- ile godzin materiału w MPEG-4 na to wejdzie z 4 kamer?
    > zapis oczywiście tylko po detekcji ruchu.
    Może byc i nawet 2 miesiące.

    > Największy problem jest więc z kamerami. Jakie minimalne parametry są
    > tutaj konieczne, i dlaczego? Czy da się stworzyć taki monitoring na
    > najtańszych mini-kamerach płytkowych? Przypominam że chodzi przede
    > wszystkim o jak najmniejsze koszty. Co do okablowania- pójdzie po
    > ścianach, w korytkach, nie wiem tylko czy zamiast BNC można zastosować
    > skrętkę, wyszłoby to dużo taniej.

    Szczerze mówiąc to za 1500 zł. nie brałbym sie za taką robotę. Po pierwsze
    żeby coś z tych 1500 uszczknąć dla siebie jako wynagrodzenie zmuszony jestes
    kupować najtańsze kamery i tani rejestrator a to powoduje że będą poprostu
    kiepskie. Będziesz latał na poprawki i dołozysz do interesu już przy drugim
    przyjeździe.
    Taka robota na 4 kamery aby miała sens dla obu stron to od 3 tys się dopiero
    zaczyna rozmawiać. Poniżej to jest zabawa i zabawki.

    Marek