    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile powinna spalić Zafira A 1.8 + LPG ?
    Date: Fri, 14 Oct 2011 12:29:11 +0200

    W dniu 2011-10-14 10:00, grzesiek_m pisze:

    > ale bezolowiowki?
    > moj wynik tyczyl sie LPG, do tego verso chyba jest lezejsza i nie na
    > oponach 205?
    Tak bezołowiowej benzyny. Silnik w tej Toyocie to 1,8 VVT-i (poprawka
    129KM). Kolega ma założone opony 205/50 R16 w tej Toyocie. Masa własna
    Zafiry 1,8 - 1370kg, masa własna Toyoty Corolli Verso 1,8 - 1400kg. WIęc
    wychodzi na to, że Toyka cięższa od zafiry. Oczywiście spalanie średnie
    tojki odczytywane z komputera pokłądowego. Sam jestem zdziwiony jak mało
    to pali. Po tą toyotę to akurat jechałem z kolegą do Żywca. I na trasie
    Żywiec - Toruń (był to kwiecień, niezłe korki przed Łodzią i oczywiście
    za Włocławkiem (remonty), przejazd przed Łódź ok. godziny 19 (też
    korki), a tak prędkość na trasie 110-120, miejscami jakieś 150-160 to
    wyszło 6,2 litra. Naprawdę byłem w szoku i nadal jestem pod wrażeniem
    spalania tego auta.
    Z tego co się orientuje (może się mylę) to przy zaawansowaniu
    technicznym i elektronicznym dzisiejszych instalacji LPG to nie ma
    praktycznie żadnej różnicy w ilości spalanego paliwa czy to PB czy LPG.
    To nie te czasy kiedy w dużych fiatach czy innych polonezach gazu paliło
    nawet do 30% więcej niż PB.
    Oczywiście kolega nawet nie myśli zakładać LPG do autka, zresztą sam bym
    nie zakładał przy takim spalaniu.