  • 1. Data: 2011-10-13 23:24:07
    Temat: Ile powinna spalić Zafira A 1.8 + LPG ?
    Od: "grzesiek_m" <g...@o...pl>

    Od tygodnia używam takiego auta i mam szanse że zostanie u mnie na stałe,
    ale mam pewne wątpliwości.
    Do tej pory jeździłem małym lekkim samochodem z silnikiem 1.6 i instalacja
    LPG.
    W trasie przy spokojnej jeździe potrafiłem bez problemu spalać 7l. LPG raz
    dzarzyło się 6,5
    ale przeciętnie wynik 8l w trasie był normą nawet jak jechałem szybciej i
    wyprzedzałem 90% tirów.

    Zafira jest z silnikiem 1.8 125KM z dość dobrym wyposażeniem, opony szer.
    205 i instalacja sekwencyjną.
    Testowałem ją po zalaniu do pełna zbiornika LPG i moja jazda
    to 90% trasa, 10% miasto ale bez korkow, raczej duza ilość swiateł.
    Starałem się jechać najoszczędniej jak potrafiłem, ale tak żeby nie tamować
    w żaden sposób ruchu.
    Wiem ze to jest ciezkie auto, wyższe, opony szerokie i silnik nieco wiekszy
    ale spodziewałem się że przy tak
    oszczedniej jezdzie będzie lepiej. Wyszło 8,9/100km a spodziewałem się 7,5
    max.8.
    Czy tym samochodem da się osiągnąć mniejsze spalanie?
    Strach myśleć ile połknie w mieście skoro poprzednie po miejskiej jezdzie
    potrafiło pożreć 12.

  • 2. Data: 2011-10-14 08:45:49
    Temat: Re: Ile powinna spalić Zafira A 1.8 + LPG ?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-10-13 23:24, grzesiek_m pisze:
> [...]
    > Czy tym samochodem da się osiągnąć mniejsze spalanie?
    > Strach myśleć ile połknie w mieście skoro poprzednie po miejskiej

    Porównujesz małe auto z silnikiem 1,6 (moc pewnie ok. 100KM) z autem dwa
    razy wyższym, większym i cięższym z silnikiem 1,8 (125KM). Myślisz, że 8
    litrów gazu to dużo na takie duże auto?? Koledze taka Zafira (miał
    silnik 1,8 ale 116KM) benzyny paliła 10 litrów w mieście. Na trasie
    schodził do ok. 8 litrów.
    Według mnie to nie jest dużo jak na takie auto...

  • 3. Data: 2011-10-14 09:25:46
    Od: "grzesiek_m" <g...@o...pl>

> [...]
    > ok. 8 litrów.
    > Według mnie to nie jest dużo jak na takie auto...

    ok rozumiem wlasnie takiej odpowidzi oczekiwalem, ktora potwierdzi ze takie
    auto bedzie pilo
    w zakresie 9-nieskonczonosc ;)
    Swoja droga czy kazdy minivan tego rodzaju wazacy 1,5 tony bedzie tyle
    palił?

  • 4. Data: 2011-10-14 09:37:55
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-10-14 09:25, grzesiek_m pisze:

> [...]
    > takie auto bedzie pilo
    > w zakresie 9-nieskonczonosc ;)
    > Swoja droga czy kazdy minivan tego rodzaju wazacy 1,5 tony bedzie tyle
    Ten sam kolega w kwietniu zmienił Zafirę na Toyotę Corolle Verso 1,8
    (bodajże 139KM) i pali mu do tej pory średnio ok. 7 litrów (jeździ
    głównie w mieście) Teraz będzie zima i pewnie średnia skoczy mu do 8 -
    8,5 litrów.

  • 5. Data: 2011-10-14 10:00:03
    Od: "grzesiek_m" <g...@o...pl>

    > Ten sam kolega w kwietniu zmienił Zafirę na Toyotę Corolle Verso 1,8
    > (bodajże 139KM) i pali mu do tej pory średnio ok. 7 litrów (jeździ głównie
    > w mieście) Teraz będzie zima i pewnie średnia skoczy mu do 8 - 8,5 litrów.

    ale bezolowiowki?
    moj wynik tyczyl sie LPG, do tego verso chyba jest lezejsza i nie na oponach
    205?

  • 6. Data: 2011-10-14 10:27:13
    Od: kkk <m...@g...com>

> [...]
    > Czy tym samochodem da się osiągnąć mniejsze spalanie?
    > Strach myśleć ile połknie w mieście skoro poprzednie po miejskiej jezdzie

    "Strach" heheheheh aż mnie nastraszyłeś tym swoim "strachem":))), 8.9
    l lpg /100km w Zafirze? czyli jakieś ~7 l PB/100km - to auto naprawdę
    tak mało pali?
    Chciałbyś żeby Zafira paliła 4l PB/100km ? :))) Kto by nie chciał...
    A na poważnie kupuj tico z lpg też jest takie vanowate z wyglądu i
    podejrzewam, że spełni oczekiwania co do spalania :)

    pzdr

  • 7. Data: 2011-10-14 11:32:58
    Od: "grzesiek_m" <g...@o...pl>

> [...]
    >A na poważnie kupuj tico z lpg też jest takie vanowate z wyglądu i
    >podejrzewam, że spełni oczekiwania co do spalania :)

    mialem w swojej stajcni tikolota i milo wspominam, ale do wozenia rodziny
    srednio sie nadaje,
    na samodzielne wypady i do miasta byl super i palil 4l. w trasie przy
    jednostajnych 80-90 km/h.
    Po prostu spodziewalem sie przy tak delikatnej jezdzie ze nawet Zafira uda
    mi sie osiagnac okolice 7,5-8.
    Przerazilem sie ze skoro taka jazda kosztuje 9l to normalna bedzie 13 a
    mocniejsza pewnie z 15.

  • 8. Data: 2011-10-14 12:29:11
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-10-14 10:00, grzesiek_m pisze:

    > ale bezolowiowki?
    > moj wynik tyczyl sie LPG, do tego verso chyba jest lezejsza i nie na
    > oponach 205?
    Tak bezołowiowej benzyny. Silnik w tej Toyocie to 1,8 VVT-i (poprawka
    129KM). Kolega ma założone opony 205/50 R16 w tej Toyocie. Masa własna
    Zafiry 1,8 - 1370kg, masa własna Toyoty Corolli Verso 1,8 - 1400kg. WIęc
    wychodzi na to, że Toyka cięższa od zafiry. Oczywiście spalanie średnie
    tojki odczytywane z komputera pokłądowego. Sam jestem zdziwiony jak mało
    to pali. Po tą toyotę to akurat jechałem z kolegą do Żywca. I na trasie
    Żywiec - Toruń (był to kwiecień, niezłe korki przed Łodzią i oczywiście
    za Włocławkiem (remonty), przejazd przed Łódź ok. godziny 19 (też
    korki), a tak prędkość na trasie 110-120, miejscami jakieś 150-160 to
    wyszło 6,2 litra. Naprawdę byłem w szoku i nadal jestem pod wrażeniem
    spalania tego auta.
    Z tego co się orientuje (może się mylę) to przy zaawansowaniu
    technicznym i elektronicznym dzisiejszych instalacji LPG to nie ma
    praktycznie żadnej różnicy w ilości spalanego paliwa czy to PB czy LPG.
    To nie te czasy kiedy w dużych fiatach czy innych polonezach gazu paliło
    nawet do 30% więcej niż PB.
    Oczywiście kolega nawet nie myśli zakładać LPG do autka, zresztą sam bym
    nie zakładał przy takim spalaniu.

  • 9. Data: 2011-10-14 19:18:26
    Od: "Motocyklista 250ccm" <n...@h...com>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j78osj$1ql$1@inews.gazeta.pl...

    > Ten sam kolega w kwietniu zmienił Zafirę na Toyotę Corolle Verso 1,8
    > (bodajże 139KM) i pali mu do tej pory średnio ok. 7 litrów (jeździ

    Niech pokaże swoje statystyki tankowania to pogadamy. Bo na razie to
    wygląda, że fantazjuje

  • 10. Data: 2011-10-14 19:45:54
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Motocyklista 250ccm" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:j78osj$1ql$1@inews.gazeta.pl...

    > Niech pokaże swoje statystyki tankowania to pogadamy. Bo na razie to
    > wygląda, że fantazjuje

    Bo Polacy mają tendencję do fantazjowania..
    Silnik 1.8vvti jest oszczędny ale bez przesady.. Mam taki silnik
    tylko w toyocie lżejszej o ponad 200kg i spalanie wygląda tak:
    miasto spokojna jazda, umiarkowane korki 10-10.5l Pb
    poza mastem na trasie 6.5-7lPb
    przy jeździe ponad 120-130 o takim niskim spalaniu można zapomnieć,
    szczególnie przy 150-160km/h..

    pozdrawiam
    gkrzych