    From: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Info z UKE
    Date: Sat, 05 Mar 2011 14:32:10 +0100

    Zastanawiałem się jak takie testowanie mogłoby wyglądać.

    Przyznam szczerze, że aby było to uczciwe widziałbym na zasadzie:

    UKE - zakupuje sobie wydajny router BGP.

    Wnioskuje, względnie wymusza ustawo na dostawcach ISP - styk peeringowy.
    Mówiąc o dostawcach mam na myśli głównych dostawców w Polsce takich jak
    GTS, ATM, CDP, TP, NETIA itp. względnie nawet na dostawcach
    zagranicznych, którzy działają w naszym kraju - w zasadzie coś takiego
    można załatwić w LIM.

    Od swojej strony instaluje urządzenia zgodne z RFC2544 - przekazując
    listę urządzeń kompatybilnych i uświęconych do takich testów.

    Wynik testu u użytkownika końcowego byłby całkiem adekwatny do
    kupowanego pasma.

    Oczywiście szczegóły do dopracowania, ale jedynie tak widzę sensowny test.

    Pozdrawiam
    Darek

    Problem, że takie urządzenia nie są zbyt tanie.