    From: "HaQs" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Info z UKE
    Date: Sun, 6 Mar 2011 12:31:13 +0100

    Jak by nie patrzeć z perspektywy pomysłu, pomysł świetny

    Z perspektywy małego operatora jak by to dobrze rezegrać ja widzę same
    zalety:

    1) prawdopodobnie znikną oferty GSM-ów 7-10mb czy tam n mb gdzie realnie na
    wsi ani 256k nie ma a i w mieście często nie lepiej.
    2) prawdopodobnie znikną oferty ne*strad "z modulacją adaptacyjną" tj
    6-10-20 mbit gdzie to sie kupuje, a rzadko spotyka jako że np WT są na 2mb a
    klient kupuje do 20. (mówiąc inaczej jak by to był DSL to & t p nie
    sprzedała by wiecej jak 2)
    Odnośnie jeszcze ne*strady pragnę zauważyć iż klienci tak narzekają że
    kupili 10mb a mają na ogół 2 czy tam 4 a czasem coś im wiecej tylko skoczy,
    ale trzeba też zauważyć że oferta 6mb kosztuje przykładowo 10zł wiecej od 2
    wiec w/g mnie tu jest all ok.
    3) może to spowodować wzrost ceny łaczy konsumenckich co oczywiście dla
    operatora jest zaletą.
    4) super szybka sieć LTE 150 czy tam 300mb dla klienta przestanie mieć prawo
    bytu.

    Tak swoją drogą oferty mogą nie zniknąć z reklam, zareklamują tylko poprostu
    nikomu tego nie sprzedadzą. a klient i tak przyjdzie.
    Ja osobiście wole mieć 1000 klientów z pakietami 1mbit po 50zl niż 1000
    klientów z pakietami 6mbit po 59 :-) a rozumiem że taką ustawą do tego
    zmierzamy :)

    z minusów:
    1) wiadomo jak sami klienci testują łącza

    Odnośnie progu działania usługi na poziomie 90% i jak nie bedzie działać to
    abonent nie płaci mi sie podoba 99% też mogło by być na to samo by wyszło.
    (wychodzi na to że to właśnie jest ten zapowiadany darmowy internet :)

    realnie 50% było by fajną opcją choć osobiście wolał bym to 90% choć widać
    że jest to puszczone na zasadzie rzucimy im 90% to na 50 zgodzą się bez
    problemu :) a wogole jak w artykułach będzie to ładnie wyglądać :).
    Wybory... no ale rozumiem że urzędy też muszą się reklamować.