    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Info z UKE
    Date: Sun, 06 Mar 2011 23:26:21 +0100

    W dniu 2011-03-05 16:40, Icek pisze:

    > buahahahahahaha. Dobre. Może kolejny milion zaświadczeń, papierków,
    > dokumentów, testów i tym podobnych ? Kto za to zapłaci ??

    Cieszę się, że wprawiłem Cię w rozbawienie. Nie proponuję mnożenia
    zaświadczeń, tylko wykorzystanie istniejących mechanizmów. Niekoniecznie
    opartych wyłącznie na flashu.

    > Zrób statystykę. Już teraz w firmie w której pracuję udostępniamy
    > 100/100. Do LIMu mamy "tylko" gigabit. Jeżeli z mojej sieci podłączy się
    > 10 osób testujących to zajmie gigabit.

    Z ciekawości zrobię akcję, żeby mi klienci pojeździli po moim
    speedteście. Teraz statystyk z tego nie zbieram. Sądzę, że łącze do
    speedtesta akurat się bardzo dobrze overbookuje, ze względu na typ i
    rozkład ruchu. Zatem argument, że w gigabicie pomieścisz tylko 10
    testujących 100M jest chyba hm... semantycznym nadużyciem ;-)
    BTW, też sprzedaję kontrakty 100M. I też nie mam nigdzie więcej jak 1G.

    > Ten kolega od speedtestu ma gigabit wolny na zbyciu ? A jak dodamy do
    > tego, że takich sieci dających 100/100 będzie więcej to on podepnie ten
    > serwer speedtestu uplinkiem 10Gb/s ?

    Ponieważ kolega się nie odezwał, to zapytam go wprost przy jakiejś
    okazji, jak mu speedtest pożera łącze.

    > Bez jaj. Gdzieś jej granica pomiędzy pomysłem i zyskami z tego płynącymi
    > a kosztem jego wprowadzenia.

    Nie bardzo rozumiem w kontekście powyższego, ale OK.

> [...]
    > - za słaby sygnał radiowy (od routera klienta do komputera klienta)
    > - wirusy/robaki
    > - zajęty procek (i flash z którego korzysta speedtest)
    > - rozwalony kabel w domu klienta (zadeptany, przygnieciony przez łóżko,
    > przytrzaśnięty przez drzwi)
    > - rozwalona RJotka (bo się ktoś potknął i od tamtej porty działa źle)
    > - włam przez WiFi i ktoś korzysta z netu klienta
    > - zawieszony router
    > - brak świadomości, że mając w domu 4 komputery to router nie robi z
    > internetu 20/1 cztery internety 20/1 tylko dzieli ten sygnał

    Podpisuję się. Większość zgłoszeń wynika z problemów u klienta.

    > nie ma prawie pustych rur. Po co mam trzymać pusty gigabit do LIMu?
    > Kiedyś jest pełny bo gdyby stale był pusty to by go nie było.

    A po co do LIM'u? :-) Za chwilę wyjdzie, że polski internet = LIM ;-)

    > tu bym się wtrącił. Powinien być obowiązek podawania szybkości jako 2
    > parametrów czyli 20/1

    Powinien być obowiązek podawania pełnych parametrów, łącznie z
    szacunkowymi opóźnieniami. Tylko jak to zrobić w GSM? O to będzie
    największy wrzask.

    > ale po co Ci procedura. Ja mam na stronie procedurę. Po czym klient
    > pisze "ale ja otworzyłem jakiś tam speedtest i wiem lepiej"

    Ustawowa procedura. Równa dla wszystkich. Po co? Ano, że jak Ci
    przyjdzie znachor i powie, że na jego speedteście jest źle, to będziesz
    go mógł urzędowo i bezpiecznie dla swojego biznesu spuścić na drzewo.

    > wydaje mi się, że tańsze są łącza poza firmę niż wewnętrzny szkielet.

    Znów prawdopodobnie największy kłopot mają z tym GSMy - co z tego, że
    wiszą graty HSDPA+ capable, jak radiolinia dosyłowa do BTS-a jest E3
    albo nawet mniej.

    --
    Ślązak