    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Oct 2017 07:55:24 -0700 (PDT)
    <4...@m...org> <orlqav$tsg$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <ormrjg$tmt$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <orn4dg$4os$3@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <59df377d$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <59df46bf$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <59df5296$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <59df6a71$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 października 2017 15:14:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    em, ale zmiana niewielka, ma zalety, bo pieczen prawie gotowa i
    > tylko podgrzac i mozna jesc, a nie czekac na glodno az sie dopiecze.
    > Tylko te bakterie, co mieso od rana do 13-tej atakuja :-)

    staramy się unikac jadania odgrzewanych dań. Obiad "na śiwężo" cała rodziną. Tak
    tradycyjnie

    > I pompa miesza caly czas ?

    Jak kocioł grzeje to pompa do baniaka pompować musi.
    Pewnie grawitacyjnie by tez poszło ale nawet nie wiem czy jest tak opcja w sterowniku
    kotła.

    > Byc moze.
    > Nad sensem tej zamrazarki tez sie mozna zastanowic - sklepy ukradli
    > czy co?
    Mięsa tam nie ma, Owoce z własnej działki, grzyby z okolicznych lasów czasami jakieś
    ryby jak nad morzem jestem akurat i więcej kupie

    > A kuchenka 7kW :-)
    No i?

    > Myjka pracuje ... kwadrans ?

    Z godzinę miniom praktycznie co sobote (pomijając mroźne dni)zanim cały podjazd+ auto
    wymyje

    > Tez pewnie nie przez caly weekend.

    Pewnie nie
    Ale do czewgo zmierzasz? Bo jak do tego ze mógłbym oszczędzić jeszcze to pewnie tak.
    Bawiac się programatorami żrąc odgrzewane jedzenie i piorąc tak jak energa tanie
    godzina ma pewnie z50zł bysmy przyoszczędzili. Ale te 200zł to żadna tragewdia zeby
    sobie w domu utrudnienia robić.
    Pewnie kolejne 20zł bym oszczędził na zmianie ROR w banku kolejne 20zł na zmiane
    operatora telefonicznego i z 50zł jakbym z neostrady zrezygnował. Ale nie na tym
    życie polega żeby kazdy grosz ogladac. Lepiej się skupić na tym jak te 200zł
    dodatkowo zarobić zamiast jakieś ograniczenia wprowadzać zęby 200zł oszczędzić.

    > 8W to nie 100, jak w zarowce.
    A żyrandole 2 w każdym żarówek 6
    Kinkiety, lampki, halogeny wokół domu itp. Pewnie z 50 światła by się łącznie
    nazbierało(jak żyrandol licząc jako 6szt)

    >I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie
    > swieci sie non stop :-)
    Nie mam ambicji dociągac do 500W Jest jak jest i dopooki nam pasuje to większych
    zmian nie zamierzam wprowadać. W garażu mam jeszcze 4 tradycyjne halogeny jak się
    spalą to wymienię na ledy. Na trasie i balkonie jeszcze się zwykłe zarówki ostały ale
    tam sporadycznie zapalane są.

    > Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies
    > narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.

    I co dzięki temu zyskam?

    > Masz jakas lepsza i robi to automatycznie, czy jednak trzeba palcem
    > przesunac ... a nie zawsze sie chce :-)

    Nie wiem czy lepsza. Po wymianę butli z gazem na indukcję rachunki wzrosły o 50zł. Za
    butlę z gazem wówczas płaciłem 60zł a starczała na dwa miesiące. Więc indukcja
    spowodowała wzrost wydatków o 20zł więc nie ma się co zastanawiać czy tam paluchem
    klikac bo 3zł zaoszczędzę,