    From: Ircys <i...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jak mozna ominac ACR?
    Date: Fri, 25 Nov 2011 05:42:50 -0800 (PST)

    On 25 Lis, 14:00, "Q" <n...@s...pl> pisze...
    > Od jakiegos czasu mam wlaczony ACR w Play
    > (blokada połączeń z numerów zastrzeżonych)
    > i nie otrzymywalem polaczen z "ukrytych numerow",
    > no poza znajomymi dzwoniacymi nieraz z roamingu.
    >
    > Dzisiaj rano odebralem polaczenie z anonimowego nr i... to byl mBank (?!).
    > Jak oni to to robia, tzn. jak omijaja ACR?
    >
    > Play mowi, ze:
    > "Usługa nie blokuje połączeń w których numer nie jest wyświetlany
    >  z innego powodu niż aktywna funkcja ukrywania numeru CLIR
    >  lub jest niepełny, nieprawdziwy, zamieniony.
    >  Usługa nie działa w przypadku przekierowań bezwarunkowych
> [...]

    Żeby dodzwonić się do kogoś z aktywną usługą ACR musiałbyś zadzwonić
    kompletnie bez identyfikacji, a nie z zastrzeżoną identyfikacją
    (CLIR).
    Dla zwykłego użytkownika telefonu to nieosiągalne. Dla użytkowników
    "zaawansowanych technicznie" i instytucji typu mBank to bułka z
    masłem :)

    Za to skandalem jest druga część wypowiedzi operatora!!!
    Niektórzy operatorzy, jak np. Play, uparcie twierdzą, że ta usługa nie
    działa przy przekierowaniach
    np. bezwarunkowych.
    Nie działa bo im się NIE CHCE (!!!) sprawdzać tego warunku w takich
    wypadkach.
    Lenistwo, niekompetencja... Koniec kropka.

    Ircys