  • 21. Data: 2016-01-09 17:53:14
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 01/09/2016 04:31 PM, Zygmunt wrote:
    > Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    > Jestem mile zaskoczony takim zainteresowaniem
    > moim problemem.
    >
    > Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
    > nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
    > ma swoje zalety i wady.
    > Przełożenie płyt z kopert papierowych do pudełek
    > plastikowych miałoby ewentualnie na celu opisanie
    > ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
    > W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to
    > znaczenia.
    > Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
> [...]

    Mimo wszystko polecam. Chociazby na raty. Czas laci do przodu.
    Sam kiedys zrobilem dokladnie to samo. Dzisiaj bardzo latwo odnajduje film,
    muzyke czy zdjecie ktore mam na mysli.

    > Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
    > problemu z ich odczytaniem. Najważniejsze dla mnie
    > treści mam zapisane dwukrotnie na płytach różnych firm.
    > Na płytach są głównie filmy, ale nie tylko. Co do filmów
    > to jest trochę filmów fabularnych, ale większość popularno
    > -naukowych z dziedzin, które mnie interesują.
    > Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP Pro,
    > ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na
    > odtwarzaczu DVD firmy Bellwood.

    Nagle sie okzae ze zmiescisz wszysko w malej skrzynce z nieslychanie
    szybkim dostepem do odpowiednich danych.

  • 22. Data: 2016-01-09 18:33:40
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
    >Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
    >płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
    >wielokrotnego zapisu.

    W takim wypadku kupujesz MINIX`a lub NAS`a z HDMI.
    Minix - odtwarza wszystko soft o nazwie XBMC przechowujesz na NAS lub w
    komputerze.
    NAS z HDMI poza odtwarzaniem jest również miejscem przechowywania, dodatkowo
    z zabezpieczeniem na wypadek uszkodzenia dysku.

    Buniek

  • 25. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
    > nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
    > ma swoje zalety i wady.

    Trzymanie na dysku ma tę zaletę, że dostęp jest szybszy, a oszczędność
    samego miejsca (fizycznie) niebagatelna. Wadą jest to, że jak dysk
    pierdyknie, to straty są znacznie większe.

    Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209 PLN.
    Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD (przy tym cudownym założeniu, że
    każdą płytę zapisujemy po brzegi i nie marnuje się żaden kawałeczek
    przestrzeni) potrzeba 107 płyt. Nie ma siły, trzeba kupić 5 cake'ów po 25
    płyt (wychodzi 587,5 GB danych). Nie doliczamy tu kosztów opakowań /
    segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
    Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

    Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
    cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

> [...]
    > ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
    > W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to

    Znalezienie jest o wiele prostsze, gdy się dyski poopisuje (np. na płytach
    numerację wrzuci), a zawartość skataloguje jakimś programem. Ja akurat
    używam WhereIsIt i bardzo sobie chwalę. :D

    > Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
    > poświecenie na to wielu godzin.

    Ale robisz to raz i masz z dyńki.

    > Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
    > problemu z ich odczytaniem.

    Jeszcze. Swego czasu, jak zrzucałem archiwum filmowe na dysk, to sporo płyt
    poszło do kosza. A korzystałem głównie z TDK nagrywanych z prędkością x8.
    Wygoda użytkowania dysku twardego jest znacznie większa, niż zrzuty z płyt.
    Przy czym mnie się udało kupić kieszenie do stacjonarnego kompa, które 2,5"
    dysk w obudowie wpinają po interfejsie SATA, a jednocześnie taki dysk 2,5"
    może służyć jako zewnętrzny, podpinany przez USB 2.0.

> [...]
    > które mnie interesują. Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP
    > Pro, ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na odtwarzaczu DVD

    I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 26. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:01:56 +0100, Maciek napisał(a):

    > Napęd wirtualny?

    Napęd wirtualny to jedno. VLC bez problemu wciąga obraz ISO płyty DVD-Video.

    [ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie ]
    [ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały. (znalezione w necie) ]

  • 24. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 09 Jan 2016 16:24:35 +0000, 2late napisał(a):

    > Do zestawu kina domowego warto kupic jakiegos taniego NASa i troche
    > pokonwertowac. No niestety, nie ma nic za darmo.

    Albo podpiąć kino kablem HDMI i odtwarzać z komputera.

    [ Nic tak nie zbliża dwóch osób, jak chęć podarcia łacha z trzeciej. ]
    [ (JoeMonster.org) ]

  • 23. Data: 2016-01-09 18:38:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:02:47 +0100, Maciek napisał(a):

    > O warunku używania zestawu kina domowego pierwsze słyszę, więc należało
    > chyba od tego zacząć :-)

    Zestaw kina domowego obsługuje DLNA? Albo ma wejście HDMI?

    [ Optymista nigdy nie będzie przyjemnie zaskoczony. (JoeMonster.org) ]

  • 27. Data: 2016-01-09 19:57:35
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...
    > Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209
    > PLN.
    > Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD ...
    Weź jednak pod uwagę, że ja już to na płytach DVD mam. Czasami tylko
    coś dochodzi.

    > I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)
    Nie, nie wszystkie, ale sporą część.

    Pozdrowienia
    Zygmunt

  • 28. Data: 2016-01-09 20:42:49
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-01-09 18:38, obywatel Przemysław Ryk uprzejmie donosi:

> [...]
    > segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
    > Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

    Nie wiem, jak w świecie, ale w mojej wsi zaczyna w sklepach brakować
    ładnych a niedrogich "pudełeczek" na cd/dvd.

    > Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
    > cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

    No i nie zapominajmy o jednej ważnej kwestii - w jakimś momencie zaczyna
    brakować miejsca. Zwykłych fizycznych m2, m3. W domu.

    Też polecam.

  • 29. Data: 2016-01-09 20:57:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 12:08:13 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Mam setki płyt DVD, cześć w plastikowych
    > pudełkach, część w papierowych kopertach.
    > Oczywiście kupno plastikowych pudełek
    > i przełożenie płyt z papierowych kopert
    > byłoby możliwe.
    > Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości
    > nie wiem czy to byłby dobry sposób.
    > Zależy mi na tym by można było łatwo
    > wyjąć konkretną płytę.
    > Rozważałem zakup dużego dysku

    Warto, ale raczej napęd taśmowy - także ze wględu na konieczny backup,
    jesli Ci zależy na tych zasobach. No i wygoda zależy od tego, jaki masz
    system:
    http://www.ferrobackup.com/pl/archiwizacja-danych-na
    -naped-tasmowy.html

    --
    XL
    TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

  • 30. Data: 2016-01-09 22:18:47
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku
    lub taśmie żeby było taniej.
    Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD
    i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny
    sposób ich przechowywania.
    Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby
    łatwo było można wyszukać płytę, która jest
    mi w danym momencie potrzebna.
    W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach
    po różnym sprzęcie, zwracając uwagę żeby
    "stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.
    To jest niewygodne, a ponadto zajmuje dużo
    miejsca.
    Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
    pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

    Pozdrowienia
    Zygmunt