  • 1. Data: 2013-07-11 22:44:42
    Temat: Jak przerobić PC na wifi repeater?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Jestem na granicy zasięgu wifi. Chcę wzmocnić sygnał i rozdzielić go na
    komputer PC i telefon wifi. Najlepiej będzie kupić "Wmacniacz" wifi
    wkładany do gniazka, tylko że "tam" niema gniazdka a przedewszystkim
    nie chcę za kolejne urządzenie płacić ok 100zł. mam starego PC, z
    prockiem ok 1 ghz, i kartę wifi na usb. Zakładam że jakoś złapię sygnał
    wifi, poradzę sobie z udostępnieniem internetu po kablu lan. czy ta sama
    taniutka karta wifi może jednocześnie odbierać "internet" i
    "udostę?niać" go? czy też aby "udostępniac internet po wifi" potrzebuje
    drugiej karty wifi?
    Czy do takich celów jest jakiś super mini system operacyjny na
    pena/kartę/live cd?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-07-11 23:02:01
    Temat: Re: Jak przerobić PC na wifi repeater?
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 22:44:42 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > wifi, poradzę sobie z udostępnieniem internetu po kablu lan. czy ta sama
    > taniutka karta wifi może jednocześnie odbierać "internet" i

    oj, raczej potrafi jedna z tych dwoch rzeczy. optymistyczna wersja - jedna
    dowolna z tych dwoch rzeczy. poczytaj manuala do tej karty albo posledz
    soft do niej.

    --
    jg

  • 3. Data: 2013-07-11 23:58:09
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-07-11 22:44, ToMasz pisze:
> [...]
    > drugiej karty wifi?
    > Czy do takich celów jest jakiś super mini system operacyjny na

    ten stary komputer zje Ci więcej prądu
    niż ten "wzmacniacz" w jakiś tam okresie roku.
    Poważnie zastanowiłbym się czy jest rzeczywiście sens,
    no i kolejne brzęczące pudło...

    pozdrawiam
    gadacz

  • 4. Data: 2013-07-12 00:18:15
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013 22:44:42 +0200
    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:

> [...]
    > drugiej karty wifi?
    > Czy do takich celów jest jakiś super mini system operacyjny na

    Skoro nie ma gniazdka, to jak podłączysz komputer?

  • 5. Data: 2013-07-12 08:14:03
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    (...)
    > Skoro nie ma gniazdka, to jak podłączysz komputer?
    łatwiej mi jest wystawić (za okno) kabel usb z wetkniętym penem -wifi
    niż urządzenie wielkości 2 kostek masła zasilane z 230V. PC będzie stał
    w takim miejscu gdzie jego hałas nie będzie przeszkadzał. Prąd - zgadza
    się, ale chętnie wypróbowałbym czy mój plan wogóle ma sens, czy zasięgu
    wystarczy, jak w praktyce będzie ze stabilnością.
    Karta wifi usb jest z ebaya i niema żadnej dokumentacji...

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-07-12 09:24:26
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Karta wifi usb jest z ebaya i niema żadnej dokumentacji...

    Ale jakos sie zainstalowala czy przedstawia w menedzerze urzadzen?
    Tak czy siak odpusc sobie.

  • 7. Data: 2013-07-12 09:29:24
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Jestem na granicy zasięgu wifi. Chcę wzmocnić sygnał i rozdzielić go na
    > komputer PC i telefon wifi.

    Najlepiej zrobic to na dwoch radiach (AP klient + AP), tzn.:
    na dwoch urzadzeniach z jednym radiem albo na jednym "dwuradiowym".

    > wifi, poradzę sobie z udostępnieniem internetu po kablu lan. czy ta sama
    > taniutka karta wifi może jednocześnie odbierać "internet" i "udostę?niać"
    > go?

    Byc moze jest to mozliwe, ale klient+AP na jednym radiu,
    to bardzo, bardzo kiepskie, niestabilne, cud-ze-dziala rozwiazanie.

  • 8. Data: 2013-07-12 13:48:55
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Użytkownik jg napisał:

    > oj, raczej potrafi jedna z tych dwoch rzeczy. optymistyczna wersja - jedna
    > dowolna z tych dwoch rzeczy. poczytaj manuala do tej karty albo posledz
    > soft do niej.

    Nie wiem czy koniecznie do niej.
    Coś mi chodzi po głowie, że jest jakiś darmowy soft który coś takiego
    umożliwia. Przeszukaj archiwum Chipa albo PC World'a

    G.B.

  • 9. Data: 2013-07-12 22:39:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > czy zasięgu wystarczy, jak w praktyce będzie ze stabilnością.
    > Karta wifi usb jest z ebaya i niema żadnej dokumentacji...

    nie uważasz chyba że dongle na usb ci wystarczy ?
    skoro jesteś na granicy zasięgu to MUSISZ postawić antenę o jakimś tam
    zysku rzędu 12dB a to oznacza kartę wifi z odłączaną anteną
    tym donglem na usb to możesz sygnał po domu rozesłać jako druga karta
    wifi ( pamiętać o separacji kanałów)

    jeffrey

  • 10. Data: 2013-07-12 22:40:59
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    xcpy wrote:

> [...]
    >
    > Byc moze jest to mozliwe, ale klient+AP na jednym radiu,
    > to bardzo, bardzo kiepskie, niestabilne, cud-ze-dziala rozwiazanie.

    potwierdzam to jest kiepskie rozwiązanie, ale są routery z dwoma
    radiami ( nie mylić z dwoma antenami)

    jeffrey