    From: "jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak robicie soldermaske?
    Date: Mon, 1 May 2017 14:04:18 +0200

    Użytkownik "kriters" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:59071f68$0$5153$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tu autor pisze o 30 minutach ale na słońcu:
    >
    > http://www.instructables.com/id/Professional-Home-Br
    ew-PCB-Creating-a-solder-mask/

    > Ten z kolei pisze pisze o 10 minutach:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=y-bjbF8USHc
    >
    > U mnie faktycznie te czasy były dużo krótsze. Gdybym trzymał więcej niż 5
    > minut
    > to całość się kompletnie prześwietli. Wzdruk z mojej drukarki nie jest
    > rewelacyjny nawet
    > jeśli dam go podwójnie.

    Jaką nasz drukarkę.
    Jeżeli laserową to potrzymaj w oparach nitro 2 do 3 minut.
    Robiłem tak - opakowanie po foli na górną pokryę od wewnątrz
    wylewam nakrętke rozpuszczalnika nitro i tym
    zamykałem opakowanie.
    W środku była wydrukowana klisza.
    Toner się rozpuścił i zczernił.
    Jeżeli atramentowa to tylko folia Ulano.
    Taką teraz stosuję wydruki tak czarne jak klisza.
    Tylko drukarka z atramentem barwnikowym
    np: R285 ; PX710 .... PX830...
    bo z atramentem pigmentowym wydruki podobne
    do laserowej - takie kropki.
    Naprawdę robie to już bardzo długo nic lepszego
    nie wymyśliłem.