eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak się zachować na specyficznym rondzie? › Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
    de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pqdkjn$ld7$1@node1.news.atman.pl> <pqe7o4$79m$2@node1.news.atman.pl>
    <pqj9pf$8ik$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 28 Oct 2018 12:02:54 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 32
    Message-ID: <5bd5976a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1540724586 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 31.42.14.107:65240
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3083
    X-Received-Body-CRC: 586292041
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642406
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-22 o 14:41, Zenek Kapelinder pisze:
    > To sie jeszcze spytaj ktory paragraf z kodeksu upowaznia go do tego co powiedzial.
    Kazdego obowiazuja tylko te znaki ktore ma na swojej drodze. Jak wie jakie sa na
    innej to dokad sie na niej nie znajdzie musi o nich zapomniec. Znak ustap
    pierwszenstwa jest bezwarunkowy, wolno wjechac jak nikt nie jedzie.

    Bzdury piszesz. Wśród znaków drogowych  dwa z nich są szczególne. Ich
    kształt celowo jest innych niż wszystkich innych znaków, a to po to,
    żeby były rozpoznawalne w każdych możliwych sytuacjach np. kiedy są
    nieczytelne (zaśnieżone czy obdrapane). Można je rozpoznać zarówno od
    przodu jak i od tyłu. Te znaki to "ustąp pierwszeństwa" oraz znak "stop".

    Ponieważ znaki te są rozpoznawalne zarówno od przodu jak i od tyłu to
    często droga z pierwszeństwem nie jest oznakowana stosownym znakiem
    "droga z pierwszeństwem". Dotyczy to skrzyżowań dróg, które rzadko są
    kontrolowane. Na takich drogach oznakowanie podwójne tzn. oznakowanie
    znakami "droga z pierwszeństwem" oraz "ustąp pierwszeństwa" stwarzałoby
    poważne, śmiertelne zagrożenie, bo w razie np. przewrócenia się czy
    wandalizmu znaku "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", doprowadzałoby do
    wypadków.

    Po to właśnie celowo w takich miejscach stawia się tylko i wyłącznie
    znaki "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", bo w razie ich przewrócenia czy
    wandalizmu, kierowcy jadący z różnych kierunków mają nadal jasną i
    czytelną sytuację.

    Gdyby było tak jak piszesz, że tylko obowiązują znaki jakie się ma na
    swojej drodze to każde skrzyżowanie oznakowane tylko i wyłącznie znakiem
    "ustąp pierwszeństwa" czy znakiem "stop" stwarzałyby sytuacje patowe, bo
    nadjeżdżający z prawej, mający ww znak musiałby ustąpić pierwszeństwa
    nadjeżdżającemu z lewej, a ten z lewej musiałby ustąpić pierwszeństwa
    nadjeżdżającemu z prawej. Po to wymyślono, aby znaki te były
    rozpoznawalne także od tyłu.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: