  • 1. Data: 2018-10-20 00:07:50
    Temat: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Codziennie obserwuję tą samą sytuację: dwaj kierowcy nie są w stanie
    dojść do porozumienia jak się zachować w poniższej sytuacji:

    https://drive.google.com/file/d/1eNVUu8_oDPUAwPFW5BN
    VAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

    O ile rondo po lewej jest oczywiste, to rondo po prawej już
    niekoniecznie. Ronda oznakowane są tradycyjnie: ustąp pierwszeństwa i
    ruch w kółko. Jak dwaj kierowcy na rondzie prawym mają postępować?
    Kombinacje są różne: czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony.
    Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.
    Sam nie wiem jak to ugryźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-20 05:34:29
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-10-2018 o 00:07, Marek S pisze:
> [...]
    > Kombinacje są różne: czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony.
    > Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.

    Ale gdzie tkwi problem?
    Czerwony wjeżdża na rondo wcześniej, więc zielony ma obowiązek mu ustąpić.
    Nie bardzo wiem nad czym tu się w ogóle zastanawiać?

  • 3. Data: 2018-10-20 08:30:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 00:07, Marek S pisze:
    > Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.
    Efekt psychologiczny. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2018-10-20 18:31:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 05:34, Cavallino pisze:

    > Ale gdzie tkwi problem?
    > Czerwony wjeżdża na rondo wcześniej, więc zielony ma obowiązek mu ustąpić.
    > Nie bardzo wiem nad czym tu się w ogóle zastanawiać?

    Problemem jest, co znaczy wcześniej, szczególnie przy małym rondzie
    gdzie nie ma pola manewru.
    Nawet jak czerwony wjedzie trochę później i się zderzą, to będzie
    uważał, że był już cały na rondzie a zielony dopiero wjeżdżał.

  • 5. Data: 2018-10-20 18:52:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Kombinacje są różne: czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony.
    > Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.

     W czym konkretnie widzisz problem? Czerwonego obchodzi tylko jego lewa
    strona.

  • 6. Data: 2018-10-20 20:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2018 00:07:50 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > niekoniecznie. Ronda oznakowane są tradycyjnie: ustąp pierwszeństwa i
    > ruch w kółko. Jak dwaj kierowcy na rondzie prawym mają postępować?

    Ja tak mialem na ulicy.
    Glowna szla sobie szerokim zakretem w lewo, a dwie boczne dochodzily
    podobnie jak na rysunku.

    I dylemat - czy to jedno skrzyzowanie i ustap temu z prawej, czy dwa,
    i samochod z pierwszej bocznej przy drugiej bocznej to juz jest na
    glownej ...

    J.

  • 7. Data: 2018-10-20 20:42:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 18:52, Trybun pisze:

    >  W czym konkretnie widzisz problem? Czerwonego obchodzi tylko jego lewa
    > strona.

    Czyli jakby zielony wjechał na rondo trochę wcześniej, to by go stuknął?

  • 8. Data: 2018-10-21 01:12:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zielony ma znak ustap pierwszenstwa. I ma sie do niego stosowac bez wzgledu na to
    jaki znak ma ktos inny. Czerwony ma tez znak ustap pierwszenstwa ale ma ustapic tylko
    jadacym na rondzie.

  • 9. Data: 2018-10-21 08:48:32
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-20 o 20:42, t-1 pisze:

    > Czyli jakby zielony wjechał na rondo trochę wcześniej, to by go stuknął?

    Tak, i byłaby to wina zielonego. Tzw wymuszenie pierwszeństwa.

  • 10. Data: 2018-10-21 12:16:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Czerwony ma tez znak ustap pierwszenstwa ale ma ustapic tylko jadacym na
    rondzie.

    No właśnie. Jadącym na rondzie, niezależnie czy po jego lewej czy po
    prawej stronie.