    From: tÎż
    Subject: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 20 Sep 2012 21:56:25 GMT

    BartekK wrote:

    > ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko
    > ciemniejsze oświetlenie niż zwykła żarówka 21W.

    A taka:
    http://moto.allegro.pl/py21w-led-127xsmd-kolor-pomar
    anczowy-kierunkowskaz-
    i2592461592.html

    127 SMD (chociaż małych) to chyba sporo?

    Albo taka:
    http://moto.allegro.pl/py21w-3w-high-power-led-bau15
    s-kierunki-pomaran-fv-
    i2595605292.html

    3W power led, według różnych źródeł to niby odpowiednik seryjnej 30-35 W

    Tyle że pobiera znacznie
    > mniej prądu (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), światło jest
    > "zimniejsze", co mi akurat pasowało. Do zastosowań motoryzacyjnych - na
    > pewno nie nadaje się.

    Dlaczego na pewno? Nie wierzę, że przy obecnej technologii nie da się
    zrobić LED-a świecącego podobnie do starej P21W. Jak kiedyś z ciekawości
    porównywałem małe W5W, to wychodziło, że powiedzmy 10 SMD da już
    porównywalną, jak nie lepsza, jasność i takie coś już jak najbardziej
    istnieje. :)

    Oczywiście nie zamierzam montować czegokolwiek, co świeci gorzej od
    seryjnej, ale to można bardzo dokładnie sprawdzić (np. fotografując przy
    tej samej ekspozycji lampę pod różnym kątem z żarówką tradycyjną i LED).
    To nie światła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkład
    światła (oślepianie). Jeśli natężenie będzie podobne pod różnym kątem, to
    już ok. Kwestia chłodzenia też nie będzie raczej problemem, bo chce je
    zastosować raczej tylko w kierunkowskazach.

    --
    ss??q s? ??u??ou??