  • 1. Data: 2012-09-20 13:42:41
    Temat: Jak to jest z tymi LED-ami?
    Od: tÎż

    Czy pojawiły się wreszcie jakieś sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
    P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiście o zbliżoną jasność do oryginału.
    Jeśli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

    PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 2. Data: 2012-09-20 17:00:24
    Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-20 13:42, t? pisze:

    > Czy pojawiły się wreszcie jakieś sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
    > P21W i P5/21W?

    Tak.

    > Chodzi mi oczywiście o zbliżoną jasność do oryginału.

    Pfff!

    > Jeśli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

    Nie pacz na chińskie śmietniki.

    > PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

    Super.

  • 3. Data: 2012-09-20 17:23:46
    Od: tÎż

    Filip wrote:

    > Tak.

    > Pfff!

    > Nie pacz na chińskie śmietniki.

    > Super.

    Jak próbujesz trollować to postaraj się być oryginalny i zabawny, bo póki
    co wychodzi Ci to żałośnie. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2012-09-20 18:16:10
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 20 Sep 2012 15:23:46 GMT, tÎż napisał(a):

    > Jak próbujesz trollować to postaraj się być oryginalny i zabawny, bo póki
    > co wychodzi Ci to żałośnie. :)

    Żałosny to jesteś ty i twój polonez.
    Znowu lądujesz w KF-ie

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 5. Data: 2012-09-20 18:25:19
    Od: tÎż

    huri_khan wrote:

    > Żałosny to jesteś ty i twój polonez. Znowu lądujesz w KF-ie

    No proszę, kolejny głupek, tym razem chwalący się wszem i wobec czyje
    posty filtruje, jakby to kogokolwiek poza nim interesowało. :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2012-09-20 20:49:28
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-20 18:25, t? pisze:

    > No proszę, kolejny głupek, tym razem chwalący się wszem i wobec czyje
    > posty filtruje, jakby to kogokolwiek poza nim interesowało. :D

    przefiltruj go za karę do katalogu "nabija kabzę zachodnim koncernom" ;)

    Lukasz

  • 7. Data: 2012-09-20 21:22:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-09-20 13:42, t? pisze:
    > Czy pojawiły się wreszcie jakieś sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
    > P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiście o zbliżoną jasność do oryginału.
    > Jeśli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?
    Innych niż chińskie nie znajdziesz, nie ma co liczyć że jakiś np osram
    wypuści taki wynalazek. Problemem jest przede wszystkim sprawa
    umieszczenia źródła światła oraz homologacji lampy (co ze sobą jest
    związane). W ledzie źródło światła = rozporszone stado ledów, więc
    źródło jest rozproszone i świeci w różnych kierunkach różnie. W żarówce
    (do której oprawa/lampa była homologowana) jest krótki drucik w
    dokładnie ustalonym punkcie względem klosza, więc lampa świeci tyle i
    tam, gdzie projektant zaprojektował. Przy ledzie - nie ma o tym mowy.

    W kempingu miałem lampki oświetlenia wnętrza (czyli ogniskowa,
    homologacje itp mnie nie interesują) właśnie na żarówkę P21W - i
    usiłowałem coś ledowego tam wstawić. Przerabiałem różne wynalazki:
    - stado przeźroczystych małych ledzików (3 lub 5mm) jak
    http://www.hq-auto-lighting.co.uk/images/1156-BA15S-
    P21W-24LEDs.jpg - w
    ogóle zapomnij, świeci kierunkowo (więc w oczy razi) ale sumarycznie po
    rozproszeniu przez klosz już bardzo marnie.
    - 3 lub 4 duże struktury led w wspólnym aluminiowym korpusie
    http://nokautimg4.pl/p-cd-e4-cde436191c3862e5aff533c
    b27eb8103500x500/zarowka-led-4xhp-p21w-p5w-ba15s-kol
    or-bialy.jpg
    albo http://www.jlstuning.com/image/cache/data/LED/image0
    37-1024x768.jpg
    - świeci lepiej, ale nadal słabo, a grzeje się jak fix, po kilku
    godzinach świecenia - padały pojedyncze struktury i zaczynały migać.
    - najlepiej wypadały żarówki składające się z dużej liczby ledów SMD
    typu 5050 - coś jak tu
    http://sklep.ledix24.pl/133-196-large/zarowka-led-ba
    15s-1156-p21w-24x-led-smd-12v.jpg
    - ważne tylko, by brać te co mają maks 3szt na wysokość, a nie 4! bo
    chińczyk jest upośledzony elektrycznie, i przy 4 ledach łączonych w
    szereg daje jedynie rezystor 20ohmów. Co ma prawo działać jako-tako w
    20'C i przy 12V zasilania, a przy 13.8V zasilania i 40'C kończy się
    spaleniem ledów... Ale przecież było napisane że jest na 12v, więc co za
    reklamacje?! :)

    ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko
    ciemniejsze oświetlenie niż zwykła żarówka 21W. Tyle że pobiera znacznie
    mniej prądu (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), światło jest
    "zimniejsze", co mi akurat pasowało.
    Do zastosowań motoryzacyjnych - na pewno nie nadaje się.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-09-20 22:02:57
    Od: tÎż

    dddddd wrote:

    > przefiltruj go za karę do katalogu "nabija kabzę zachodnim koncernom" ;)

    Pewnie dlatego jest taki pobudzony. Wydał mnóstwo pieniędzy na auto
    zaprojektowane przez księgowych, przepełnione zawodną elektroniką i
    zazdrości mi mojego Poloneza Trucka Roya!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2012-09-20 23:56:25
    Od: tÎż

    BartekK wrote:

    > ALE - nadal taka "żarówka" (w moim przypadku 21 ledów 5050) daje lekko
    > ciemniejsze oświetlenie niż zwykła żarówka 21W.

    A taka:
    http://moto.allegro.pl/py21w-led-127xsmd-kolor-pomar
    anczowy-kierunkowskaz-
    i2592461592.html

    127 SMD (chociaż małych) to chyba sporo?

    Albo taka:
    http://moto.allegro.pl/py21w-3w-high-power-led-bau15
    s-kierunki-pomaran-fv-
    i2595605292.html

    3W power led, według różnych źródeł to niby odpowiednik seryjnej 30-35 W

    Tyle że pobiera znacznie
    > mniej prądu (w kempingu z akumulatorem jest to istotne), światło jest
    > "zimniejsze", co mi akurat pasowało. Do zastosowań motoryzacyjnych - na
    > pewno nie nadaje się.

    Dlaczego na pewno? Nie wierzę, że przy obecnej technologii nie da się
    zrobić LED-a świecącego podobnie do starej P21W. Jak kiedyś z ciekawości
    porównywałem małe W5W, to wychodziło, że powiedzmy 10 SMD da już
    porównywalną, jak nie lepsza, jasność i takie coś już jak najbardziej
    istnieje. :)

    Oczywiście nie zamierzam montować czegokolwiek, co świeci gorzej od
    seryjnej, ale to można bardzo dokładnie sprawdzić (np. fotografując przy
    tej samej ekspozycji lampę pod różnym kątem z żarówką tradycyjną i LED).
    To nie światła mijania, żeby istotny był idealnie taki sam rozkład
    światła (oślepianie). Jeśli natężenie będzie podobne pod różnym kątem, to
    już ok. Kwestia chłodzenia też nie będzie raczej problemem, bo chce je
    zastosować raczej tylko w kierunkowskazach.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2012-09-21 06:13:13
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 13:42, t? pisze:
    > Czy pojawiły się wreszcie jakieś sensowne LED-owe zamienniki tradycyjnych
    > P21W i P5/21W? Chodzi mi oczywiście o zbliżoną jasność do oryginału.
    > Jeśli tak, to jak je rozpoznać w morzu LED-owego chłamu?

    To już Bartek wyjaśnił.
    > PS. Tak, chciałbym zamontować w moim Polonezie Trucku Royu. :))

    A fuj! Jak można do takiego klasyka pchać LEDy? To oburzające!
    Jacek