  • 21. Data: 2017-05-15 09:16:33
    Temat: Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 22:12:00 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

    > A jak Ci miga na biało, to się znastawiasz czy gościu wsteczny wrzucił,
    > żeby po 3-4 sekundach dojść do wniosku że to złuszczona pomarańczowa
    > żarówka w białym kloszu kierunku?
    >
    > Weź lepiej oddaj prawko, bo z takim czasem reakcji jesteś zwyczajnie
    > niebezpieczny na drodze

    Urzekły mnie Twoje historie...

  • 22. Data: 2017-05-15 09:17:56
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 23:06:46 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

    > Ja to wiem. Ale raczej nie mogą być czerwono-pomarańczowe. A w tym
    > Fusionie tak było.

    W jakim sensie czerwono-pomarańczowe?
    Nie wiem jak w usa ale kanadyjce moga mieć czerwone z tyłu a pomaranczowe z przodu...

  • 23. Data: 2017-05-15 23:10:24
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 15 May 2017 00:17:56 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    >W jakim sensie czerwono-pomarańczowe?

    W normalnym. Górna część świeciła na pomarańczowo, dolna na czerwono.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 24. Data: 2017-05-16 09:53:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-12 o 16:31, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > To jest skutek tego, że przy uruchomionym silniku 95% kierowców boi się
    > hamulca ręcznego jak ognia.

    To jest skutek tego, że w niektórych modelach nowych samochodów (czarne
    Audi, czarne BMW) światła STOP świecą 5 × mocniej niż w normalnych
    samochodach.

  • 25. Data: 2017-05-16 16:14:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-16 o 09:53, Poldek pisze:

    > To jest skutek tego, że w niektórych modelach nowych samochodów (czarne
    > Audi, czarne BMW) światła STOP świecą 5 × mocniej niż w normalnych
    > samochodach.

    Ktoś to mierzył jakimś przyrządem ? lub przynajmniej masz wiarygodne
    dane jakie tam w tych stopach montują żarówki ?

    Ktoś mi kiedyś przywalił w prawy tył, lampa do wymiany. Przy
    pierwszej kontroli milicjant stwierdził że mam nie tak ze światłami.
    Lewe świeciły za słabo a prawe za mocno.
    Jak znalazłem trochę czasu zdemontowałem lewy klosz, wypucowałem
    odblaski, wymyłem plastiki i też świeciła jak nowa, czyli za mocno.
    :-)

    Żarówka z pozycji ma 5W a ze stopu 21W.
    I nie jest to żadna z wymienionych marek.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-05-16 19:35:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 16:14, RadoslawF pisze:

    > Żarówka z pozycji ma 5W a ze stopu 21W.
    > I nie jest to żadna z wymienionych marek.

    Dokąd stosowano żarówki nie było problemu.
    Promieniowały prawie jednakowo we wszystkich kierunkach.
    LEDy mają bardzo skupione promieniowanie na wprost i stosunkowo słabe
    pod większym kątem.
    Widocznie badania przewidują normę na minimalną jasność mierzoną z boku.
    Oczy na wprost diod są oślepiane.

  • 27. Data: 2017-05-16 20:56:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 19:35, t-1 pisze:

> [...]
    > pod większym kątem.
    > Widocznie badania przewidują normę na minimalną jasność mierzoną z boku.

    Szukałem jakiś norm i znalazłem jedynie w stosownym rozporządzeniu
    warunek aby światłość świateł stopu była wyraźnie wyższa niż świateł
    pozycyjnych.
    I to oraz charakterystyka promieniowania diod, wydaje mi się, tłumaczy
    problem.
    Więc ratunku należało by szukać w przepisach z zakresu medycyny i BHP a
    nie motoryzacji.

  • 28. Data: 2017-05-16 21:10:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Wygląda, że sam ze soba dyskutuję, ale są normy na max. światłość.
    Kto chce niech czyta. Szczególnie Artykuł 6.

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=C
    ELEX:42010X0612(01)

  • 29. Data: 2017-05-17 11:10:32
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 15.05.2017 o 08:05, Mirek Ptak pisze:

    > Na biegu?

    Oczywiście, że tak. Przy lekkim zjeździe też jeszcze trzyma.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 30. Data: 2017-05-17 15:33:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-16 o 21:10, t-1 pisze:
    > Wygląda, że sam ze soba dyskutuję, ale są normy na max. światłość.
    > Kto chce niech czyta. Szczególnie Artykuł 6.
    >
    > http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=C
    ELEX:42010X0612(01)

    No widać, że są jakieś normy. To już coś.
    Nie wiem, czy STOPy z czarnych Audi mieszczą się poniżej maksimum normy,
    ale stojąc za takim na światłach po zmroku muszę opuszczać osłonę
    przeciwsłoneczną, bo aż oczy bolą. Oczywiście cały czas jarają STOPami
    stojąc na czerwonym.