  • 1. Data: 2017-05-07 22:19:27
    Temat: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    elektrycznych samochodów w tym roku?

    Piszą tu o jakimś sukcesie Renaulta o dużym zasięgu na jednym ładowaniu:
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-04/e
    lectric-car-sales-are-suddenly-taking-off-in-europe?
    cmpid=socialflow-facebook-business&utm_content=busin
    ess&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=faceb
    ook&utm_medium=social

  • 2. Data: 2017-05-07 22:35:11
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 15:19:27 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?

    Pszemolu, a czemu mielibysmy widziec ?
    Skoro mamy cienkie portfele, brak ladowarek i ulg podatkowych ?

> [...]
    cmpid=socialflow-facebook-business&utm_content=busin
    ess&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=faceb

    Ciekawe jak to w liczbach wyglada i w podziale na kraje.

    U nas to tak wyglada
    http://ursus.com.pl/Aktualnosci/Ursus-wyprodukuje-no
    wy-pojazd-z-napedem-elektrycznym---debiut-dostawczeg
    o-pojazdu--Ursusa
    http://ursus.com.pl/Aktualnosci/Ursus-podpisal-umowe
    -na-dostawe-elektrycznych-autobusow-dla-Warszawy
    http://ursus.com.pl/Aktualnosci/Ursus-zaprezentowal-
    autobus-elektryczno-wodorowy

    http://www.kurierlubelski.pl/strefa-biznesu/wiadomos
    ci/z-regionu/a/ursus-i-cegielski-razem-zaprojektuja-
    samochod-elektryczny-zdjecia,12016799/
    http://ursus.com.pl/Aktualnosci/Hannover-Messe-2017-
    -Ursus-S.A.-i-H.CEGIELSKI-POZNAN-S.A.-lacza-sily

    I ciekaw jestem bardzo, co z tego wyjdzie ...

    J.

  • 3. Data: 2017-05-08 00:07:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    -Ursus-S.A.-i-H.CEGIELSKI-POZNAN-S.A.-lacza-sily

    > I ciekaw jestem bardzo, co z tego wyjdzie ...

    Ja im życzę dużo sukcesów.
    Mam już dość kopcących śmierdziuchów na drogach.

  • 4. Data: 2017-05-08 00:26:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 17:07:14 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    -Ursus-S.A.-i-H.CEGIELSKI-POZNAN-S.A.-lacza-sily

    > Ja im życzę dużo sukcesów.
    > Mam już dość kopcących śmierdziuchów na drogach.

    Zyczyc to i ja im zycze, tylko ciekaw jestem jak sobie z tym poradzi
    firma, ktora do tej pory potrafila tylko smierdzace traktory zrobic.

    Ktos tu jest wizjonerem, niepoprawnym optymista, czy potrzebuje firme
    polozyc i znalazl sposob, a winna bedzie oczywiscie HGW.

    J.

  • 5. Data: 2017-05-08 02:36:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To musisz kupic wlascicielom smierdziuchow samochody ktore nie robia smrodu. Dokad
    transport samochodami spalinowymi jest wazny dla panstwa mozesz sobie pogadac, albo
    na swoj koszt wymienic wszystkie spalinowce. Rozwiazania typu zabieramy dr wszystkim
    co przekraczaja jakies normy nie wchodzi w gre bo wylozylo by ekonomicznie panstwo ze
    wzgledu na brak transportu samochodowego. I przy okazji troche elektrowni i lini
    przesylowych tez na swoj koszt dobuduj bo te co sa nie dadza rady.

  • 6. Data: 2017-05-08 02:44:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > To musisz kupic wlascicielom smierdziuchow samochody ktore nie robia
    > smrodu.

    Nie tak nerwowo :-) Nic nie muszę kupować, sami kupią...

    Dlatego życzę powodzenia polskiej firmie aby z Renaultem, Nissanem, eGolfem
    VW i Teslą czy kto tam jeszcze elektryczne auta robi uczciwie konkurowali i
    robili fajne, znaczące na międzynarodowym rynku samochody. Abyśmy wreszcie
    się czymś mogli pochwalić :-)

  • 7. Data: 2017-05-08 02:55:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam ze srednia wartosc samochodu osobowego w Polsce to dziesiec tysiecy, moze z
    malym ogonkiem. Przecietnego Polaka stac na samochod za 10 tysiecy. Na drozszy nie
    stac. I swoje senne marzenia ze kupia mozesz po przebudzeniu zapisac sadza w kominie.

  • 8. Data: 2017-05-08 05:23:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > tysiecy. Na drozszy nie stac. I swoje senne marzenia ze kupia mozesz po

    Zenku, skąd tyle negatywizmu u Ciebie?
    Polacy mają więcej kasy niż Ci się wydaje...
    Kto kupuje w Polsce nowe auta jeśli nie Polacy? Nie bałamuć.
    Nie ma nowych aut za 10 tysiaków a jednak się sprzedają.

    A co do elektrycznych autek - wiadomo że nowinki kosztują dużo.
    Kupują je Ci, których na nie stać. Tak zwani "early adopters".
    Może nie przeciętny Polak ale przeciętny manager czy przeciętny dyrektor.
    A potem za 3 lata sprzedadzą używany i kupią sobie nowy, a ten
    3-latek trafi na rynek aut używanych. I szafa gra i bucy.

  • 9. Data: 2017-05-08 08:33:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 05:23, Pszemol pisze:
    > Zenku, skąd tyle negatywizmu u Ciebie?
    > Polacy mają więcej kasy niż Ci się wydaje...
    > Kto kupuje w Polsce nowe auta jeśli nie Polacy? Nie bałamuć.
    > Nie ma nowych aut za 10 tysiaków a jednak się sprzedają.

    Kto kupuje te nowe samochody?
    Kowalski za medianę zarobków a nie te debilną średnią? :-)

> [...]
    > A potem za 3 lata sprzedadzą używany i kupią sobie nowy, a ten
    > 3-latek trafi na rynek aut używanych. I szafa gra i bucy.

    Dlatego Polaka może stać na razie na używanego Priusa i to jak się go
    zachęci.

  • 10. Data: 2017-05-08 09:29:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zenku, skąd tyle negatywizmu u Ciebie?
    > Polacy mają więcej kasy niż Ci się wydaje...
    > Kto kupuje w Polsce nowe auta jeśli nie Polacy? Nie bałamuć.
    > Nie ma nowych aut za 10 tysiaków a jednak się sprzedają.

    Firmy.
    One tez kupują większość sprzedawanych u nas nowych aut osobowych.
    W ubiegłym roku firmy kupiły aż 67,5% aut poniżej 3,5T.

> [...]
    > A potem za 3 lata sprzedadzą używany i kupią sobie nowy, a ten
    > 3-latek trafi na rynek aut używanych. I szafa gra i bucy.

    To u nas są inteligentni dyrektorzy i menadżerowie, więc nie kupują.