  • 11. Data: 2009-08-12 22:12:57
    Temat: Re: Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    On Wed, 12 Aug 2009 23:02:28 +0200
    Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> wrote:

    > Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:
    >

    > A jesteś pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...
    dmesg |grep sd[a-z]
    ostani wpis
    > Jak już znajdziesz dobrą nazwę urządzenia, zrób dd if=/dev/zero
    > of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę,
    kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
    więcej w 'man dd', ew google:man dd.

  • 12. Data: 2009-08-12 22:48:16
    Od: "uni" <u...@p...onet.pl>

    > Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

    Ok. próbowałem na razie dosowym testdiskiem bo znam go doskonale. Niestety - ten
    program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez card reader. Moze linuxowy
    da radę - na razie nie mam go na dysku. POlecenie dd - linuxowe znam też
    doskonale, ale póki co nie widać urządzeia na systemie.

  • 13. Data: 2009-08-12 22:55:58
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    On Thu, 13 Aug 2009 00:48:16 +0200
    "uni" <u...@p...onet.pl> wrote:

    > Ok. próbowałem na razie dosowym testdiskiem bo znam go doskonale.
    > Niestety - ten program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez
    > card reader. Moze linuxowy da radę - na razie nie mam go na dysku.
    Polecam livecd sysrescd, tam jest w standardzie; w ogóle to livecd to
    jak śrubokręt w skrzynce z narzędziami ;]
    > POlecenie dd - linuxowe znam też doskonale, ale póki co nie widać
    > urządzeia na systemie.
    podepnij czytnij, włóż kartę i wyślij na grupę wyniki poleceń:
    # lsusb
    # tail -n 30 /var/log/dmesg
    > Niestety - ten program nie widzi karty podlączonej do kompa poprzez
    > card reader.
    Jeszcze wypadałoby ustalić jaki to jest card reader (najlepiej przez
    wspomniane # lsusb): sam mam w domu
    oparty na jakimś wschodnioegzotycznym chipsecie, a sterowniki dostępne
    są tylko pod jedyny słuszny system.

  • 14. Data: 2009-08-12 23:07:22
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Janusz Pawłowski pisze:
    > Przez pomyłkę karta telefonu komórkowego typu Micro SD została włożona
    > do telefonu Nokia N76. Po włożeniu telefon wyświetlił że karta jest
    > "corruped" i zaproponował format, jako ze nić na niej nie było próba
    > formatu została przeprowadzona - bez rezultatu jednak. Teraz karty nie
    > widać w macierzystym telefonie Nokia 5800. Nie widać jej też w czytniku
    > kart pamięci. Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś
    > programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    > sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    Czy na karcie było założone hasło poprzez telefon?

  • 15. Data: 2009-08-13 12:48:45
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba lis6502 napisała na pl.comp.pecet:

    > kompletny brak profesjonalizmu. jest przecież parametr 'count' i 'bs'.
    > więcej w 'man dd', ew google:man dd.

    Boh, ale mi różnica :P

    Marcin Kocur

  • 16. Data: 2009-08-13 15:21:07
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    On Thu, 13 Aug 2009 14:48:45 +0200
    Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> wrote:

    > Boh, ale mi różnica :P

    Jest. To jakbyś powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale
    nie dłużej niż dwa dni' ;)

  • 17. Data: 2009-08-15 19:03:55
    Od: u...@p...onet.pl

    > Czy na karcie było założone hasło poprzez telefon?

    Dziękuję za odpowoiedzi. Nie mogłem wcześniej odpowiedzieć. Przepraszam na
    karcie nie było zakładane żadne hasło. Polecenia systemowe wydałem - polecenie
    tail - nic o dyskach nie ma w komunikacie , polecenie lsusb też niz nowego nie
    pokazało.

    Najbardziej rokuje nadzieje informacja po poleceniu : dmesg | grep sda -
    poniżej..

    scsi1 : SCSI host adapter emulation for IDE ATAPI devices
    Attached scsi removable disk sda at scsi2, channel 0, id 0, lun 0
    sda: Unit Not Ready, sense:
    sda : READ CAPACITY failed.
    sda : status = 1, message = 00, host = 0, driver = 08
    sda : block size assumed to be 512 bytes, disk size 1GB.
    sda: I/O error: dev 08:00, sector 0

    "Coś" widzi - wprawdzie 1GB widzi, a jest 8 GB, ale to już coś.
    Polecenie fdisk /dev/sda nie daje rezultatu - dla niego nie ma takiego
    urządzenia. Polecenie dmesg uruchomione po restarcie, ale
    bez podłączonej karty nie wypisuje nic. Nie mogę znaleźć programu
    Gparted pod windowsa, są same płytki typu "live CD".

  • 18. Data: 2009-08-20 12:41:13
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba lis6502 napisała na pl.comp.pecet:

    > Jest. To jakbyś powiedział na budowie: 'chłopaki budujcie do góry, ale
    > nie dłużej niż dwa dni' ;)

    To ty tak mówisz. Ja mówię "chłopaki budujcie do góry", a po dwóch
    dniach przychodzę i ich zabijam ;)

    Marcin Kocur