  • 1. Data: 2017-04-21 19:18:35
    Temat: Jak wyciągnąć zepsuty pin?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Mam gniazdo na kablu takie jak to:
    https://www.piekarz.pl/pl/img/offer/2/2/f_22547.jpg

    Źle zaciśnięto przewód i wyszedł z pinu. Obudowa tego gniazda nie ma od
    spodu żadnych okienek, gdzie mógłbym wcisnąć zatrzask pinu aby go
    następnie wyciągnąć. Czy jedynym rozwiązaniem jest ucięcie przewodów i
    zastosowanie nowego gniazda? Macie jakiś sposób aby tego uniknąć?
    Tymczasowo poradziłem sobie i zlutowałem kabel z pinem posługując się
    precyzyjnym zakrzywionym grotem do SMD. Jednakże to obejście a nie
    rozwiązanie a podobna sytuacja wcale rzadka nie jest. Dlatego chciałbym
    zasięgnąć Waszej opinii jak sobie radzicie z tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-21 19:35:01
    Temat: Re: Jak wyciągnąć zepsuty pin?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >rozwiązanie a podobna sytuacja wcale rzadka nie jest. Dlatego
    >chciałbym zasięgnąć Waszej opinii jak sobie radzicie z tym?

    Nie uzywamy takich gniazd ? :-)

    Nie znam konstrukcji - ale pewnie da sie szpilka, albo nawiercic
    obudowe i dostac sie do zatrzasku ...

    J.

  • 3. Data: 2017-04-21 19:50:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-21 o 19:18, Marek S pisze:
> [...]
    > rozwiązanie a podobna sytuacja wcale rzadka nie jest. Dlatego chciałbym
    > zasięgnąć Waszej opinii jak sobie radzicie z tym?

    Jeśli zatrzaskiem jest ten pasek co jest najbliżej nas to czy
    naciśnięcie z lewej nie podnosi trochę tego z prawej.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-04-21 21:46:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek S pisze tak:

    > Źle zaciśnięto przewód i wyszedł z pinu. Obudowa tego gniazda nie
    > ma od spodu żadnych okienek,

    Dwie igły albo jedną uklep zadziory. Jak wyjmiesz pin to je znowu
    nastroszysz.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2017-04-21 21:52:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-21 o 19:35, J.F. pisze:

    > Nie uzywamy takich gniazd ? :-)

    Taaa... niestety wszędzie ich pełno. Mnóstwo odmian takowych jest w
    autach czy maszynach. Gdy to samo (o czym piszę w wątku) się stało w
    moim aucie przy czujniku ciśnienia spalin, to mechanik nie chrzanił się
    z detalami lecz odciął wtyk i wstawił nowy z zaprawionymi już krótkimi
    kablami, połączył te kable z przyciętymi wcześniej i tyle. Jak dla mnie
    to rzeźnia a nie naprawa.

    > Nie znam konstrukcji - ale pewnie da sie szpilka, albo nawiercic obudowe
    > i dostac sie do zatrzasku ...

    Szczerze? To już wolałbym jednak wymienić złącze :-) Jeśli jakiś pin
    zawiedzie, to reszta pinów jest przymocowana do pozostałych przewodów.
    Nie mogę wymontować całej wiązki i pójść z nią na warsztat. Wiercenie
    trzymając małą kostkę w palcach raczej nie doprowadzi do dobrych rezultatów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-04-21 22:02:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-21 o 19:50, Piotr Gałka pisze:

    > Jeśli zatrzaskiem jest ten pasek co jest najbliżej nas to czy
    > naciśnięcie z lewej nie podnosi trochę tego z prawej.

    Dokładnie tak jest. Sytuacja jest taka: wtyk żeński z prawej jest już
    wyjęty po naciśnięciu "tego z lewej". To co widać na zdjęciu to gniazdo
    z pinami męskimi, które wisi na wiązce kabli, z których jeden wyszedł z
    tego gniazda a ja chcę aby tam wrócił :-)

    Byłaby najlepiej jakoś zdemontować / wyrwać ten pin w wstawić nowy.
    Tylko jak...

    Zresztą nie chodzi mi wyłącznie o to gniazdo lecz ogólnie. Jest mnóstwo
    typów złącz (w maszynach, autach) w postaci plastikowych kostek. Kable w
    nich się ułamują, urywają, wychodzą bo słabo ktoś zacisnął itp. No i co
    wtedy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-04-22 18:45:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-21 o 21:46, PiteR pisze:

    > Dwie igły albo jedną uklep zadziory. Jak wyjmiesz pin to je znowu
    > nastroszysz.

    Chodzi o włożenie igły pod pin od strony złącza?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-04-22 20:28:00
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-04-22 o 18:45, Marek S pisze:

    > Chodzi o włożenie igły pod pin od strony złącza?

    http://www.pinrepair.com/connect/good11.gif
    http://smg.photobucket.com/user/paulmc0308/media/Ele
    ctrical/Misc/MultiLockAnimation.gif.html
    http://s695.photobucket.com/user/FXD2003Rider/media/
    11af69a6.jpg.html

    zalezy od wersji

    a.

  • 9. Data: 2017-04-23 17:18:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-22 o 20:28, Miller Artur pisze:

    > http://www.pinrepair.com/connect/good11.gif
    > http://smg.photobucket.com/user/paulmc0308/media/Ele
    ctrical/Misc/MultiLockAnimation.gif.html

> [...]

    Rewelka! Dzięki! :-)

    A jeśli zaczepy są takie jak na linku 1? Czy wtedy zawsze złącze ma
    okienko od spodu, przez które można wcisnąć kotwiczkę pinu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-04-24 17:33:08
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-04-23 o 17:18, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > A jeśli zaczepy są takie jak na linku 1? Czy wtedy zawsze złącze ma
    > okienko od spodu, przez które można wcisnąć kotwiczkę pinu?

    przeważnie nie, trzeba od frontu igłą je przygiąć/schować, potem, po
    wyciągnięciu, rozgiąć do ponownego montażu.

    a.