    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Mon, 27 Aug 2018 20:32:07 +0000 (UTC)
    <3...@t...no1>
    <5b7d58f7$0$625$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@t...no1>
    <13ju39cytfppp.vd01jxsrxo1p$.dlg@40tude.net>
    <3...@t...no1>
    <1ciedtm0gs4zj.11doe8koo0ml4$.dlg@40tude.net>
    <c...@t...no1>
    <oizpu07mx87f$.kq19zre7zdmk.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <5b841ee4$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b842211$0$679$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > No właśnie jak daleko to może iść. Telefon mi brumił (nawet pytałem na
    > tej grupie), teraz przestał. :-)

    Mieszkasz w Warszawie? :)

    Odpiąłem zero i zrobiłem kolejne próby, które może przybliżą do
    rozwiązania zagadki... a może wcale nie.

    Legenda:

    L: faza z gniazdka (nie użyłem w pomiarach)
    N: neutralny z gniazdka
    L': brązowy w podejrzanym kablu (ten, który był podłączony do fazy)
    N': niebieski w podejrzanym kablu (ten, który był podłączony do zera)

    Puściłem z akumulatora 12.43 V przez różne obwody i obserwowałem prąd.

    1. Obwód L' --- N: 88 mA
    2. Obwód N' --- N: 88 mA
    3. Obwód L' --- N': 44 mA
    4. Obwód L'+N' --- N: 172 mA (L' i N' zwarte razem)

    Wnoszę z tego, że oba te przewody idą gdzieś przez rezystancję ~140 om
    (lub same po tyle mają na tym odcinku) i za tą rezystancją (po przebyciu
    tego odcinka) doziemiają się razem.

    Podpiąłem też sam woltomierz i amperomierz w różnych konfiguracjach:

    U L' --- N: 500-700 mV AC (skacze)
    U N' --- N: 400-500 mV AC (skacze)
    U L'+N' --- N: 600 mV AC (skacze)

    I L' --- N: 4 mA AC
    I N' --- N: 4 mA AC
    I L'+N' --- N: 8 mA AC
    I L' --- N': 19 uA DC

    Zakładam, że 4 mA AC to prąd wyrównawczy z powodu spadku na zerze (od
    miejsca doziemienia do podłączenia u mnie w domu). Po włączeniu dużego
    obciążenia u mnie w domu (czajnik 2 kW) napięcie wzrosło do 700 mV AC a
    prąd do 4.5 mA AC, co potwierdzałoby tę tezę. Przy okazji możemy sobie
    wyliczyć, że zero od miejsca doziemienia do wejścia do mnie do domu ma
    opór 11.6 mom.

    Nie potrafię tylko wyjaśnić 19 uA DC (na zakresie AC pokazuje 0).