  • Data: 2018-09-03 12:40:52
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > "Moc maksymalna jest rejestrowana w bezstrefowym liczydle. Istnieją
    > dwa algorytmy obliczania mocy maksymalnej. Pierwszy sposób opiera się
    > na tzw. ,,pływającym oknie" 15-minutowym, które przesuwane
    > jest co minutę. Drugi sposób związany jest ściśle z wewnętrznym
    > zegarem. W tym trybie dostępne są okresy uśredniania mocy 15-, 30- lub
    > 60-minutowe. Licznik wskazuje najwyższą stwierdzoną wartość
    > mocy w bieżącym okresie rozliczeniowym oraz rejestruje liczbę
    > przekroczeń mocy umownej (opcja)."
    >
    > No i nie wiem - usrednia przez co najmniej 15 minut ?
    > Czajnik pracuje 3 ...

    Tylko coś duże to okno. 15 minut... pytanie co tak naprawdę chcą mierzyć,
    a co ignorować.

    > Tam cos pisza o pamieci 16 okresow i mozliwosci recznego zamkniecia.

    Potem piszą, że trzeba zerwać plombę i obrócić przycisk, żeby zamknąć
    okres.

    > No i pewnie gdzies na www mozna rachunki podejrzec, ale trzeba by sie
    > za wlascicielke podac ...

    Pewnie tak... niech mi je wyśle i tyle.

    Wrócę do tematu za parę miesięcy, wtedy będę miał czarno na białym, że
    pobór zmalał.

    > "Do odczytu niezbędne jest dodatkowe wyposażenie:
    > - głowica optyczna zgodna z PN-EN 62056-21
    > - oprogramowanie nadrzędne zainstalowane w komputerze.
    > UWAGA: Dostęp do funkcji oprogramowania oraz komunikacja z licznikiem
    > jest zabezpieczona zgodnie z PN-EN 62056-21."
    >
    > Z licznika chyba sobie nie odczytasz ... a moze ktos zna te norme ?

    Może jakby poszukać w necie, to coś się znajdzie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62056#IEC_62056-21

    Niby wspiera hasło.

    In case of high security parameters,the meter challenges the hand held
    unit with a cryptographic password. The hand held unit must return an
    encrypted password. If the password exchange is ok, the meter accepts the
    hand held unit- it is "signed on."

    > Odpinal Ci lodowke ? c.b.d.u :-)

    Nie, ale ja mu powiedziałem wprost, co jest :)

    Albo mniej trzymać w lodówce :)