    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Date: Fri, 1 Sep 2017 16:52:37 +0200

    Użytkownik "Pablo Eldiablo" napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 1 września 2017 10:01:27 UTC+2 użytkownik Poldek
    napisał:
    [...]
    >Pomijając to, ledy to dobry kierunek IMHO. Strumień światła jest
    >(może/powinien być) lepiej ukierunkowany, niż w reflektorze
    >'żarówkowym', dzięki temu lampa może świecić jaśniej i dostrzegasz
    >więcej szczegółów.

    Az tak bardzo to nie moze, bo sa inne przepisy/wytyczne homologacyjne.
    Jak pisalem - palnik ksenonowy daje ~2.5x wiecej swiatla, ale na droge
    to sie niekoniecznie przeklada.

    >Ledy są niewrażliwe na wstrząsy,
    >są bardziej energooszczędne

    jak jestem przeciwnikiem zwyklych zarowek w domu, to w zyciu ci sie
    nie zwroci wydatek na LED w samochodzie, nawet jesli to bedzie tylko
    200zl :-)
    No moze za 10 lat, jak sobie kupisz Tesle, i kazda Wh bedzie cenna :-)

    Tzn w paliwie sie nie zwroci, w kosztach wymian zarowek kto wie :-)

    Poza tym te energooszczedne LED sa zadziwiajaco gorace - co im zreszta
    nie sluzy.

    >nie są wrażliwe na wielokrotne włączanie i wyłączanie, mają
    >teoretycznie dużo dłuższą żywotność, niż żarówki halogenowe czy
    >ksenony, i jak już, to poszczególne diody wypalają się
    >zero-jedynkowo, tzn nie powinno być efektu coraz słabiej świecących
    >lamp (jak np. przy ksenonach)... tzn lampa z wypalonymi
    >poszczególnymi diodami będzie świecić słabiej, ale nie będzie się
    >jako całość 'starzała' świecąc coraz słabiej.

    Nie rozumiem - to w koncu beda coraz slabiej swiecily, czy nie beda ?

    Tylko podejrzewam, ze w praktyce bedzie inaczej - po uszkodzeniu kilku
    LED skladowych, dziury w swietle beda na tyle wyrazne, ze przegladu
    nie podbija i przyjdzie kupic nowe lampy ... za 2200 :-)

    O ile w ogole bedzie tam kilka diod skladowych, a nie jedna duzej
    mocy.

    >W ASO na pewno lampę z wypaloną jedną diodą będą chcieli wymieniać na
    >nową lampę - za zyliony peelenów, ale jestem przekonany, że jeśli
    >jeszcze takich nie ma,
    >to lada chwila pojawią się fachowcy, którzy będą przelutowywać
    >poszczególne diody i regenerować lampy led.

    Troche powatpiewam, bo elektronika sie staje coraz mniej serwisowalna

    Ale to wyglada ciekawie
    https://www.youtube.com/watch?v=0OJjvYPV3oc

    I jakie nowe mozliwosci sie otwieraja ... a potem sie okaze, ze ta
    cala "inteligencja" to g* warta :-)

    J.