eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów? › Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pqvkc2$83m$1@node1.news.atman.pl>
    <9tolexal98mn.1fln0qspfsd3m$.dlg@40tude.net>
    <pqvpkb$d5b$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 26 Oct 2018 22:21:09 +0200
    Message-ID: <16wlb5a7cgjt0$.1dfjavfyw3mbk.dlg@40tude.net>
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
    X-Trace: 1540585271 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 89.64.51.247:36459
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2596
    X-Received-Body-CRC: 900586847
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642276
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 21:23:50 +0200, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-10-26 o 20:40, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> A rozmiary jednak trochę się różnią - mam 140A i jest sporo większy od
    >> chyba 80A z mniejszego auta.
    >
    > A czy wyliczony przeze mnie pobór 200A bez stwarzania alternatorowi
    > problemów wydajnościowych jest możliwy w autach osobowych? Wydaje mi się
    > to bardzo wysoką wartością.

    200A przy 12V to 2.4KW

    Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...

    Światła drogowe+mijania ze 20A, przeciwmgłowe oba z 15A, szyba ogrzewana
    20A, fotele na maksa też myślę że po kilkadziesiąt wezmą.
    Wentylatory kabiny i chłodnic też wezmą w sumie ze 30A.
    Wspomaganie kierownicy na prąd jak się szybko kręci kierownicą to bierze
    stokilkadziesiąt A (no ale to powiedzmy nie jest stały pobór).
    Do tego osprzęt silnika, dodatkowe urządzenia w gniazdach, przyczepa,
    wycieraczki.
    W dieslu świece żarowe.

    Jak to się posumuje, to takie 200A wydaje się wcale nie być przesadzone.

    Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
    które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
    oplatać cały samochód.

    I gdyby tu jeszcze trzeba było koło na nowo wymyślać, ale nie - instalacje
    24V są od dawna w ciężarówkach i raczej wszelkie urządzenia są jak
    najbardziej opracowane.

    > Skoro w mniejszych autach alternator daje 80A (lub trochę mniej), to
    > dlaczego dość popularne są wypowiedzi "nie ładuje mi akumulatora gdy mam
    > włączone to czy tamto"?

    Raczej w używanym w normalnych warunkach, sprawnym samochodzie nie powinno
    to mieć miejsca.

    Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
    na zużycie prądu na postoju.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: