  • 101. Data: 2013-05-23 11:05:25
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-22, o godz. 20:10:23
    Kosu <K...@n...com> napisał(a):

    > Jest wręcz przeciwnie, choć sporo zależy od okoliczności. Dziś
    > "komputer" to nie pudełko w rogu mieszkania. Dziś są to całe
    > ekosystemy: komp, laptop, komórka, tablet itp. W Polsce tego
    > jeszcze nie widać, bo jesteśmy biednym krajem i mamy potwornie
    > drogi internet przez GSM. W krajach bogatszych staje się to normą.

    Widać doskonale. Tyle że świadome osoby nad tym panują. Pomijając już
    to że dostęp via GSM nie jest jedyną jego metodą. I niekoniecznie
    najpopularniejszą. A także to że świadomi tworzą kontrolowane
    rozwiązania a nie idą na żywioł.

    > Zresztą pieniądze nie są tu jedynym kryterium. Zawsze znajdzie się
    > człowiek, który powie, że dla niego komputer to desktop, a idealną
    > komórką jest Nokia 6310. No i po ch... mu jakaś chmura?

    Nie ma pojęcia że korzysta i tak z chmury. Tak jak Mając konto pocztowe
    gdzieś na darmowym serwerze. Tak jak pan Jourdain nie wiedział że już
    40 lat mówił prozą.

    > Inaczej mówiąc: jak Ty kupujesz jakiś sprzęt, to czasem Ci producent
    > dorzuca np. 10 GB miejsca w chmurze. Różnica między Polską i Japonią
    > jest taka, że u nas użytkownik ignoruje ten bonus, a w Japonii
    > dopłaca, żeby go zwiększyć...

    Nieprawda. Większość ludzi korzysta z tego co jest darmowe. Kupno
    płatnych usług to kilka procent całości. I u nas i w Japonii. Bo ludzie
    potrafią oszczędzać - i to bardziej w Japonii niż w PL. I czemu mieliby
    płacić za 50GB miejsca w chmurze jak dostają to z urządzeniem?

    > Osobną kwestią jest to, że chmura to nadal w zdecydowanej większości
    > przechowywanie treści (ew. jakieś proste zautomatyzowane zadania),
    > a nie obliczenia.

    Większość chmury to de facto systemy pocztowe i powiązane z nim usługi
    udostępniania danych plus społecznościówki. Najpopularniejszy chyba
    GMail to właśnie coś takiego. A zwykły użytkownik skrajnie rzadko ma
    potrzebę przeprowadzania tak złożonych obliczeń. A jak ma to płaci np.
    Amazonowi za udostępniona moc obliczeniową. Tyle żer obliczenia - dla
    przeciętnego użytkownika - to margines wykorzystania

    > Jeszcze osobną kwestią jest to, że oczywiście nie przez jakąśtam
    > chmurę spowolnił rozwój wymagań sprzętowych :).

    Nie zwolnił. Zmienił się. Postawiono na masowość. Gry "nie dla
    wszystkich" mają nadal rosnące wymagania. Nie zawsze w kwestii
    procesora ale często w kwestii pamięci, grafiki czy pojemności dysku.

    Zdrówko

  • 102. Data: 2013-05-23 12:08:34
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-22 16:53, Przemysław Ryk pisze:

    > Albowiem gdyż ponieważ? A nie - przepraszam - cały czas zapominam, że to
    > dzieciak po komunii jest, więc nie ma bata - skoro wyszły Xbox One i
    > PlayStation 4, to granie w tytuły z Xboxa 360 czy PlayStation 3 nie pozwoli
    > na zdobywanie punktów lansu u kolegów. Do tego na bank każdy wydawca gier
    > ten rynek dotychczasowych posiadaczy Xboxa 360 czy PlayStation 3 oleje
    > szerokim łukiem.

    O ile PS3 ma IMHO jeszcze ręce i nogi (Sony jeszcze w ubiegłym roku
    wydawało tytuły na PS2), to Microsoft się nie patyczkuje i po premierze
    X360 bardzo szybko zaprzestano wydawania nowych tytułów na poprzedniego
    Xboxa. Teraz będzie pewnie podobnie. Za PS3 przemawia poza powyższym
    dłuższym supportem również BluRay z referencyjnym upscalingiem DVD
    (wygląda naprawdę dobrze: czasem aż trzeba chwilę zastanowić się czy do
    upscalowane anamorficzne DVD9 czy już bluray) oraz "życie po życiu" PS3
    zwłaszcza w PL warunkach (obrót wtórny gier, który ma być ukrócony w
    nexgenach).
    Jak będzie zobaczymy: skok grafiki będzie spory (a dzieci bardzo na to
    zwracają uwagę) i zobaczymy jak będzie z nowymi tytułami: nawet na PS3
    może się to dużo szybciej skończyć niż przy przejściu z PS2->PS3. Powód
    jest prosty: wszędzie będą siedzieć bebechy AMD w HSA i możliwe że już
    za niecały rok wydawcom nie będzie się chciało rzeźbić pod każdą
    platformę osobno pracowicie to optymalizując pod Cella, tylko wszystko
    będzie powstawać pod x86-64: pecety do grania coraz bardziej
    przypominają konsole (steam big picture naprawdę fajny jest, a konsole
    pecety). No i na konsole nie kupisz bundla Alan Wake Collectors Edition
    + Alan Wake American Nightmare + tona dodatków o grze (dużo więcej niż w
    Steamowej wersji AW CE) za całe 4 grosze jak dziś ;)

    --
    /MB

  • 103. Data: 2013-05-23 13:12:11
    Temat: [FUT:pl.soc.prawo] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/22/2013 10:34 PM, Kosu wrote:

    > Nie jest, ale - jak napisał poprzednik - 8-latek nie może tego zrobić.
    > Poza tym wiele gier ma licencje imienne (takie, gdzie podczas
    > instalacji musisz podać nazwisko). W takim przypadku możesz podarować
    > krążek, ale licencja jest już na Ciebie. To tak jak z biletem imiennym
    > - możesz komuś oddać kartonik, ale nigdzie nie pojedzie.

    Wydaje mi się że to jest temat już na pl.soc.prawo , więc odpowiedni
    crosspost i FUT.

    I wydaje mi się, że jeżeli ustawa daje uprawnienia, to umowa, którą
    jest licencja, nie może tych uprawnień zabierać. I jeżeli technicznie
    nawet to jest egzekwowalne, to legalne są metody na ominięcie tych
    zabezpieczeń.

    p. m.

  • 104. Data: 2013-05-23 13:21:34
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-22 22:24, Kosu pisze:

    > To ilu gier jednocześnie potrzeba na dysku? Bo ja nawet w najbardziej
    > szalonych i nieprzespanych czasach (czyli gimnazjum) miałem ze 3. Jedną
    > jakąś dużą i fajną, w którą tłukłem regularnie (pewnie jakieś Baldurs
    > Gate) i ze 2, które po prostu chciałem przejść.
    >
    > Instalacja gry trwa do 30 minut.
    > Zazwyczaj gra się w nią od tygodnia (gimnazjaliści, nałogowcy) do pół
    > roku (osoby mające życie poza dyskiem twardym).
    > Warto hodować więcej na dysku?

    A nigdy nie miałeś gry, w którą lubisz po prostu od czasu do czasu pograć?
    Dla mnie granie to krótka rozrywka od czasu do czasu, kiedy nie mam nic
    do roboty. Czyli średnio pół godziny co 2-3 dni. Włączam sobie np. Need
    For Speed, przejadę jedną, dwie trasy i wyłączam. Podobnie gram w wiele
    innych gier.
    Mam ich zainstalowanych w sumie kilkadziesiąt, z czego spora część to
    nieduże gry po kilkadziesiąt MB. Kilka mam takich po 4-10 GB na dysku.
    Gram na komputerze ja i mój syn, więc automatycznie ilość gier może się
    zwiększać, bo każdy lubi co innego, a młody z racji wieku szybko się
    nudzi, więc na jedno posiedzenie przy grach potrafi zmienić zdanie 5
    razy i gra co chwilę w co innego.
    I teraz połącz to z Twoją metodą - max 3 gry naraz i co chwilę
    reinstalacja gier, żeby nie mieć naraz więcej. Co najmniej trochę
    niewygodne.
    Nie sądź innych po sobie, bo ludzie mają naprawdę różne zwyczaje i
    przyzwyczajenia, więc dlaczego każdy musi grać tak jak Ty? Żadna z tych
    metod nie jest przecież zła.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 105. Data: 2013-05-23 13:27:53
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Kosu nabazgrał(a):

> [...]

    > Zazwyczaj gra się w nią od tygodnia (gimnazjaliści, nałogowcy) do pół
    > roku (osoby mające życie poza dyskiem twardym).

    W Diablo 3 gram już ponad rok do tego mam zainstalowanego Warcrafta3 (ile to
    już ma lat ??) Częstow wrcam też do SCII i HOMM6 więcej gier w sumie nie
    używam dłużej niż tydzień.

  • 106. Data: 2013-05-23 13:33:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.05.2013 22:41, Kosu pisze:

    > Darowizna -> akt notarialny i podatek od darowizn.
    Jak ktoś prosi o papierosa też lecisz do notariusza?

  • 107. Data: 2013-05-23 14:03:13
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Smok Eustachy nabazgrał(a):

    > Jak ktoś prosi o papierosa też lecisz do notariusza?

    To już środek trwały ale co z tym co poprosi tylko o ogień :) podatek gazowy
    albo paliwowy zależnie od zapalniczki.

  • 108. Data: 2013-05-23 14:06:06
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-05-21 23:46, Jawi pisze:
> [...]
    > tak powszechnie, polega na tym, że każdy polak to złodziej i cinkciarz.
    > Przyznaje Ci racje, bo mój syn też się wymienia grami.
    > Czasami nie polubi, czasami znudzi mu się itd.
    > Mnie tylko pyta czy może się wymienić, a ja sprawdzam czy ta którą
    > dostanie to dla jego wieku, czy oryginalna.
    >
    > Ale zaraz się okaże, że jakiś baran na grupie zamiast powiedzieć coś o
    > karcie grafiki, powie, że dzieciak nie ma jeszcze 13 lat i w związku z
    > tym, nie posiada ograniczonej zdolności do czynności prawnych :)))
    >
    > W końcu to grupa p.s.prawo, jesteśmy złodziejami, komuchami.

    Jak widać, powszechnieje założenie że nie ma się prawa do rozporządzania
    swoją własnością, nabytą za wypracowane środki płatnicze.
    Życzę koledze Michałowi płacenia podatków od piwa w knajpie które akurat
    kolega postawił, bo to w końcu wzbogacenie, i zakaz sprzedaży raz
    nabytego samochodu czy laptopa. Z pewnością będzie szczęśliwy.

  • 109. Data: 2013-05-23 14:53:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 May 2013 10:15:34 +0200, Chris napisał(a):

    > Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Bzdury gadasz ... X i PS są cały czas na rynku i wydawcy cały czas mają z
    > tewgo kasę, gry na PS2 która ma wieki powstają cały czas.

    Słyszałeś o czymś takim, jak sarkazm?

    [ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny. ]
    [ (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]

  • 110. Data: 2013-05-23 14:53:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 May 2013 12:08:34 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > wydawało tytuły na PS2), to Microsoft się nie patyczkuje i po premierze
    > X360 bardzo szybko zaprzestano wydawania nowych tytułów na poprzedniego

    Choćby nawet to co? Nagle wszystkie dostępne na X360 tytuły wezmą i znikną?
    Grać nie będzie w co? :D

> [...]
    > bluray) oraz "życie po życiu" PS3 zwłaszcza w PL warunkach (obrót wtórny
    > gier, który ma być ukrócony w nexgenach).

    To w końcu jest jeszcze sens kupować X360/PS3 czy nie ma? :D

> [...]
    > + Alan Wake American Nightmare + tona dodatków o grze (dużo więcej niż w
    > Steamowej wersji AW CE) za całe 4 grosze jak dziś ;)

    Pożyjemy zobaczymy. :)

    Aczkolwiek mam dziwne wrażenie, że w niniejszym wątku najważniejszym będzie
    ,,bo koledzy mają"...

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]