  • 1. Data: 2015-10-14 10:21:17
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: " 666" <...@...6>

    Strasznie filozofujesz ;-)

    Do osobnego ładowania Eneloopów kupiłem oryginalną ładowarkę Panasonica do eneloopów
    i jestem zadowolony, także w tym że mała,
    poręczna i do torby łatwo wrzucić.
    Duży kombajn Ansmann często eneloopy próbował przeładować (były bardzo gorące).

    Wiele lat (jak aku były drogie i używałem dyktafonu na kasety) doładowywałem baterie
    alkaliczne, ale jest z nimi parę problemów,
    jeden z nich to ryzyko wycieków elektrolitu, kładź ładowarkę do góry nogami czy
    podobnie tak, aby elektrolit nie zalał ładowarki.
    Po doładowaniu baterii alkalicznej to pojemności już mało, ale w sam raz, żeby
    zasilać zegary ścienne powiedzmy przez pół roku.
    W urządzeniu bateria też może wylać, trzeba o tym pamiętać.

    -----

  • 2. Data: 2015-10-14 19:01:07
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    14 października 2015 10:21
    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w
    news:mvl39h$bi7$1@news.supermedia.pl ...
    :
    : (...)
    : Wiele lat (...) doładowywałem baterie alkaliczne, ale jest z nimi parę
[...]

    Ładowanie *baterii*, z założenia jednorazowej -- możliwe jest, ale wymaga
    specjalnego reżimu, którego *zwykłe* ładowarki -- przeprowadzać nie potrafią. I
    robienie tego -- to upraszanie się o nieszczęście. Onegdaj widziałem maszyny
    operująca takim właśnie "modem" ładowania, ale gdy dziś za tym googlam, to jakoś
    natknąć się nie mogę. Czy ktoś może widział?

    A co do tego procesu, to jego wymogi opisałem tu:

    pl.misc.elektronika 2 października 2015 22:18 temat:
    Jedziemy dalej - jaką ładowarkę do różnych innych akumulatorów

    news:560ee66b$0$585$65785112@news.neostrada.pl . Można też tędy:
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.elektronika/aCDgZJowvQE

    Opis zaczyna się od słów:
    " Jeszcze ciekawsze wymogi ma nietypowy proces "

    --
    Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
    kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!