    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki Smartphone?
    Date: Sat, 28 Apr 2012 18:30:56 +0200

    > Sam się pakujesz na drogę niepowodzenia ustawiając takie wymagania.

    Pszemol, Ty nie wiesz co piszesz nawet. Akurat A jest ok, gorzej gdy
    producent dorzuci trochę swoich aplikacji - niepotrzebnych, na szczęście
    wyłączalnych.
    Jak będziesz miał w ręku telefon z A przez miesiąc choćby, to zrozumiesz.

    > Nie ma dobrych smartfonów które pracują dłużej niż 2 dni na baterii.
    No... SGN-a ładuję praktycznie 2 razy w tygodniu. Gadam dużo, ale mało w
    nim grzebię.

    > Im szybszy procesor, a chcesz szybki, tym więcej prądu telefon żre...
    > Im więcej prądu żre, tym większej baterii potrzebuje, albo na tej samej
    > baterii pracuje krócej. Masz nieracjonalne wymagania. Pomyśl chwilę:
    > czy bywasz dłużej niż 24-48 godzin z dala od źródła prądu? Ja nie...

    No niby tak, ale gdy zechcę film puścić (a skubaniec czyta chyba
    wszystko, przewija 700M pliki szybciej niż mój PC!) to okazuje się, że
    dnia nie wytrzyma. Szacuję, że przy 3-cim prądu zabraknie (nie
    sprawdzałem, przy 2 kolejno po sobie wystarczyło z zapasem).

    > (cuach) 1 dzień. Nie więcej. A gdyby był jakiś dobry
    > powód aby czas na baterii był krótszy to i to byłoby ok, bo przecież
    > można podładować telefon w biurze, w aucie czy też kupić sobie
    > przenośną ładowarkę czy zapasową baterię. Czas pracy na baterii idzie
    > w kolizji ze sprawnością, szybkością pracy procesora i ja wybierałbym
    > szybszy procesor a długą pracę na baterii zostawił na końcu przy wyborze
    > smartfona.

    Też sądzę, że jeden dzień musi wytrzymać przy maksymalnie wykorzystanym
    trybie pracy. Na noc zawsze się doładuje, ale jeżeli może dłużej -
    chętnie, pod warunkiem że będą to pełne dni, a nie półtora, wtedy zysku
    nie ma.
    HTC D-Z trzymał mi dokładnie 2 dni.

    > A czy to nie jest standard właśnie przy Androidzie że wszystko w nim
    > to droga przez mękę i wszystko muli? :-) No ale Ty chcesz Androida,
    > mimo że miałeś z nim niemiłe wcześniejsze doświadczenia...
    > Może czas spróbować lepszy system operacyjny, myślę tu o iOS :-)

    Nie, A nie muli. W HTC D-Z telefon działał tak szybko, że zdarzało mi
    się zadzwonić do kogoś rozłączając się (jeżeli ten ktoś rozłączył o
    ułamek sekundy wcześniej - to ja wznawiałem połączenie). Z praktycznego
    punktu widzenia - aplikacja Sense działała po prostu za szybko.
    Z kolei na SGN telefon (nakładka) działa minimalnie za wolno, cóż...
    ciężko dogodzić jak widać. :)
    Aplikacje chodzą wyśmienicie.

    > Polecam więc iPhone :-) nie będziesz mieć takich problemów.
    Oczywiście, będziesz miał inne :)

    Tego nie rozumiem. Żaden z telefonów jakie miałem (za wyjątkiem
    pierwszego SGN uszkodzonego od samego początku i wymienionego serwisowo
    na nowy) nie sprawiał problemów.
    Nie grzebię w nich, nie rutuję (nie poprawiać), nie instaluję stada
    aplikacji bez sensu, za to wrzucam dużo treści, zdjęć, dokumentacji.
    Nie potrafię powiedzieć ile razy musiałem resetować telefon - po prostu
    tak się nie dzieje i nie przypominam sobie sytuacji.

    > Zostaw w spokoju tego androida - to szmelc z którego nigdy nie będziesz
    > zadowolony. To system dla lubiących dłubać w sofcie, tak jak Linux dla PC.

    No i tutaj "burakiem" wychodzisz. Ochłoń proszę.

    > Linuksiarze i Androidziarze to specyficzna grupa ludzi - sam jak widzisz
    > do niej nie należysz. Chcesz telefon który działa i możesz na nim polegać.

    Ja też nie, wymagania podobne, telefon z A wskazany, choć nie miałem w
    ręku przykładowo WP, za to mam w domu IP4... biały... działa, choć
    aplikacja telefonu taka sobie, klikologia jakby większa niż w SGN, a o
    rząd gorzej niż w nakładce Sense.

    > Polecam gorąco iPhone4.
    > Wydasz ciut więcej kasy ale będziesz bardzo zadowolony!

    Najpierw niech sprawdzi. Może faktycznie będzie cacy.

    Miłego.
    Irek.N.