  • 31. Data: 2013-06-12 14:13:49
    Temat: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-06-12 11:22, GAD Zombie wrote:
    [...]
    > Aha, ale samego Avasta za bardzo nie polecam. Co prawda go używam, bo
    > darmowy, ale nie przepadam za nim. Po kilka latach używania zrobił się
    > ciężki, ma pełno zbędnych ficzerów, działa wolno, spowalnia działanie i
    > uruchamianie się innych aplikacji, a do tego potrafił znaleźć wirusy w
    > plikach, w których wcale ich nie było.
    > Niemniej na razie nie znalazłem nic darmowego, co byłoby znacząco od
    > niego lepsze, więc korzystam...
    Hehe, mam *identyczną* opinię na temat avasta. Może dodałbym to, iż mam
    przeczucie, że wkrótce ten soft przemieni się w słup ogłoszeniowy.

  • 32. Data: 2013-06-12 14:39:44
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-06-12 14:13, JDX pisze:
    > Hehe, mam *identyczną* opinię na temat avasta. Może dodałbym to, iż mam
    > przeczucie, że wkrótce ten soft przemieni się w słup ogłoszeniowy.

    O, to też dobra kwestia. Jakiś czas temu zauważyłem nagle w rogu ekranu
    reklamę. Myślę sobie "ki ch...", zachowanie typowe dla wszelkiego
    rodzaju adware. A to avast reklamuje jakiś tam inny swój soft. No kur...
    przecież avast powinien zwalczać tego typu świństwa, a tu się okazuje,
    że nagle robi to samo! To już przegięcie i coraz poważniej myślę o
    zmianie i też szukam alternatywy. Dlatego ten wątek mnie zainteresował.
    Albo bardzo cudowne badziewie, które zainstalowało się bez pytania i
    nazywa się 'software updater'. Jakiś genialny soft, który siedzi w tle i
    wciąż monitoruje wiele różnych zainstalowanych programów upewniając się,
    że mam ich najświeższą wersję, a potem jeszcze bezczelnie sam je
    aktualizuje. W necie znalazłem dopiero informację, że żeby ten syf
    wywalić, to trzeba go odinstalować, bo wyłączenie go działa tylko do
    czasu restartu systemu.
    Albo te debilne ciągłe pytania o to, czy na pewno chcę uruchomić plik
    exe doprowadzają mnie już do szału. Piszę program, kompiluję go,
    uruchamiam i nagle wszystko zawisa. Po pół minuty pojawia się
    ostrzeżenie avasta, że program jest niebezpieczny i mam się zastanowić,
    czy na pewno chcę go uruchomić. No to mówię, że chcę. Zaznaczam fajkę,
    żeby nie pytał więcej. Potem przeniosę ten plik do innego katalogu i co?
    I znowu to samo pytanie o ten sam plik! Szlag, co za irytujący program...
    Dlatego mówię, Avasta już nie polecam. Raczej odradzam. Jak ktoś tu poda
    przykład lepszego darmowego antywirusa i zostanie to potwierdzone przez
    innych, to sam chętnie sprawdzę.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 33. Data: 2013-06-12 16:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Hehe, mam *identyczną* opinię na temat avasta. Może dodałbym to, iż mam
    > przeczucie, że wkrótce ten soft przemieni się w słup ogłoszeniowy.

    Dodatkowo avast juz chyba nie jest darmowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 34. Data: 2013-06-12 16:37:21
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Za ile zł rocznie wypijasz piwa/wodki/wina?

    Sorry, ale po antywirusie nie jestem na rauszu :)
    NOSPANC :)
    Przem
    PS 100 zł to nie jest chora cena dla średniaków posiadających komputer.

  • 35. Data: 2013-06-12 16:40:50
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Niemniej na razie nie znalazłem nic darmowego, co byłoby znacząco od
    > niego lepsze, więc korzystam...

    Microsoftowy Essentials zdecydowanie lżejszy, przerzuciłem się na niego
    wszędzie.
    Przem

  • 36. Data: 2013-06-12 17:14:09
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-08 14:16, Mr. Misio pisze:

    > Za ile zł rocznie wypijasz piwa/wodki/wina?

    Dwa mogę skreślić? :>
    To niech będzie wino: drożdże winiarskie + pożywka + 5 kg cukru > 40 zł. ;)
    Poza tym życie w Polsce na trzeźwo jest nie do przyjęcia, a bez płatnego
    antywirusa żyć się da. :]

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 37. Data: 2013-06-12 17:16:16
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-12 16:37, Przemek pisze:
    > PS 100 zł to nie jest chora cena dla średniaków posiadających komputer.

    Ale porównaj sobie np. do ceny upgradu Win8.
    Za 200 zł masz nowy SYSTEM, a za 100 zł program, który w moim przypadku
    je sobie tylko pamięć (Eset na szczęście mało i nie jest zbyt upierdliwy).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 38. Data: 2013-06-12 18:38:31
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ale porównaj sobie np. do ceny upgradu Win8.
    > Za 200 zł masz nowy SYSTEM, a za 100 zł program, który w moim przypadku
    > je sobie tylko pamięć (Eset na szczęście mało i nie jest zbyt upierdliwy).

    A porównaj do ceny komputera.
    Przem

  • 39. Data: 2013-06-12 18:47:51
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-12 17:16, $heikh el $hah pisze:

    > Ale porównaj sobie np. do ceny upgradu Win8.
    > Za 200 zł masz nowy SYSTEM, a za 100 zł program, który w moim przypadku
    > je sobie tylko pamięć (Eset na szczęście mało i nie jest zbyt upierdliwy).

    Biorąc pod uwagę, że przedłużenie ochrony na ESET kupuje się zazwyczaj
    elektronicznie, to należałoby porównywać to raczej z ceną Win8 Upgrade w
    takiej wersji (a nie box), a to było przez parę miesięcy ~120 zł lub
    nawet ~45 zł dla komputerów kupionych po czerwcu 2012.

    BTW:
    Dobra praktyka dobrą praktyką, ale byłem dziś w zaprzyjaźnionej małej
    kancelarii radcowskiej i poza oczywiście brakiem aktualizacji
    bezpieczeństwa (w tym java/flash) zastałem NODa 4 z aktualizacją baz
    sygnatur z połowy 2009 r, a to komputer podłączony do sieci, idą z tego
    parę razy dziennie przelewy internetowe opłaty skarbowej od
    pełnomocnictw itp. Nie chodzi nawet o to, że brakuje/szkoda pieniędzy bo
    tak na pewno nie jest (i tak wrzuca się w koszty), tylko w takich małych
    firmach nie ma się tym po prostu kto zająć, a pracująca tam aplikantka
    umiejętności komputerowe ogranicza raczej do obsługi worda, lexa i
    facebooka czy innego GG/NK. IMHO w takiej sytuacji już lepiej by był
    mniej pewny Comodo Internet Security (jako jedyny z tego typu pakietów
    ma darmową licencję komercyjną) z automatu ciągnący sobie zawsze
    aktualizacje antywirusa, firewalla i sandboxa niż nawet nieco
    skuteczniejszy NOD, ale po tym jak zapłacono za niego przy kupnie
    komputera nikt od połowy 2009 r. nie przedłużył licencji, bo nawet nie
    wie że trzeba aktualizować pakiety IS czy patchować OS/oprogramowanie
    typu java/flash itp.

    --
    /MB

  • 40. Data: 2013-06-12 19:35:56
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/12/2013 12:47 PM, Michal wrote:

> [...]
    > komputera nikt od połowy 2009 r. nie przedłużył licencji, bo nawet nie
    > wie że trzeba aktualizować pakiety IS czy patchować OS/oprogramowanie

    skoro o NOD juz mowa, to ja oceniacie, obecna jakosc tego produktu.
    jestem jego uzytkownikiem tego programu od lat, w firmie i w domu i w
    sumie do tej pory polecalem, ale mam wrazenie, ze program sie zaczyna
    psuc. coraz ciezszy. zbyt wrazliwy w jednych sytuacjach, zbyt malo w
    innych. <rs>