  • 21. Data: 2011-03-08 00:43:11
    Temat: Re: Jaki kask do 20z3?
    Od: TaDzik <t...@B...pl>

    W dniu 07-03-2011 23:01, mst pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 07 Mar 2011 22:38:35 +0100 osobnik zwany TaDzik
    > wystukał:
    > takich nie było, ale podobne tak. Nie chce mi się szukać dokłdnie takich
    > jak były. Czy to, że nie były samowkrętne coś zmienia?

    no nie wiem czy zmienia ale musiałem się czepić!
    bo chciałem się tak trochę poczuć jak 'prawdziwy precel' ;)

    --
    Pozdro
    TaDzik

  • 22. Data: 2011-03-08 09:25:19
    Temat: Re: Jaki kask do 20zł?
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    > Bo niby bedzie gorszy? Pewnie bedzie teroche gorszy, a moze nie. Warte
    zastanowienia są możliwości chińczyków - kask za 12zł, z transportem z chin, i marżą
    sprzedającego....

    Na jakiejś giełdzie miałem okazję potrzymać to w ręku. Szukałem kasku
    "jednorazówki" bo zapasowy został daleko a trzeba było kogoś podwieźć
    kawałek. Wniosek z oględzin - bez kasku jest bezpieczniej. Nie wiem czy
    to abs bo sprawiało wrażenie raczej tworzywa takiego zabawkowego, albo
    czegoś z czego robią butelki pepsi. Sztywność tego czegoś zresztą
    podobna. Cienka plastikowa skorupka, troche gąbki (malutko) i jakies
    tworzywo udajace skórę. To nie ma prawa pochłonąć żadnej energii przy
    upadku. No i do tego te nity. Te luzno osadzone dalo sie wypchnac
    palcem. Te ciasno osadzone były chyba po to żeby od razu wbić się w
    głowę jeszcze przed upadkiem i oszczędzić cierpień. Bo takich
    zaciśniętych to tam nie było. A, jeszcze "szybka". Taka grubsza folia
    która się zdążyła porysować od leżenia na ladzie.
    Najbardziej przerażający byli kupujący. Np rodzice z (tak na oko)
    jedenastoletnim dzieckiem. Sprzedawca im wciska jakiś kask za ~50zł,
    nawet miało toto atest. A oni na to - taki drogi to mu niepotrzebny, on
    na skuterze jeździ. Bierzemy ten za 17. Jest ładnie pomalowany, koledzy
    będą zazdrościć.
    O ile zawsze byłem przeciwny interwencjonizmowi państwa, to wtedy
    pomyślałem że poza wprowadzeniem obowiązku kasku powinni też wprowadzić
    obowiązkowe atesty, a za naruszenie przepisów sprzedawców wsadzać do
    więzienia a rodzicom zabierać prawa rodzicielskie.

  • 23. Data: 2011-03-08 10:19:41
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 15:03, KJ Siła Słów pisze:

    > Ale panstwo w tym zakresie juz zainterweniowalo - kask na moto czy
    > motorower ma miec atest, czy sie myle?
    >
    > Dziwi mnie troche sprzedajacy ze w ogole wystawia takie smieci po 20 pln
    > jako kaski.

    Cikawi mnie, jak to kiedys chronilo
    http://c.wrzuta.pl/wi7565/7c17044e0009961a463cea0d/0
    /ormo

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 24. Data: 2011-03-08 10:33:02
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-03-08 10:25, Asmodeusz pisze:

> [...]

    motorower ma miec atest, czy sie myle?

    Dziwi mnie troche sprzedajacy ze w ogole wystawia takie smieci po 20 pln

    KJ

  • 25. Data: 2011-03-08 11:18:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "KJ Siła Słów"
    >Ale panstwo w tym zakresie juz zainterweniowalo - kask na moto czy
    >motorower ma miec atest, czy sie myle?

    No właśnie to nie jest takie oczywiste. Przynajmniej mnie nie udało się
    znaleźć właściwych przepisów wykonawczych do PoRD.
    Art. 40 PoRD wprawdzie mówi o "hełmach ochronnych odpowiadających
    właściwym warunkom technicznym", ale rozporządzenia w sprawie tych
    warunków nie ma.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 26. Data: 2011-03-08 11:44:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-03-08 12:18, Mariusz Kruk pisze:

    > Art. 40 PoRD wprawdzie mówi o "hełmach ochronnych odpowiadających
    > właściwym warunkom technicznym", ale rozporządzenia w sprawie tych
    > warunków nie ma.

    Tytus jak to jest?

    Mozna dostac przeglad na moto jak sie przyjedzie w niehomolo kasku?

    KJ

  • 27. Data: 2011-03-08 11:55:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-03-08, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Tytus jak to jest?
    >
    > Mozna dostac przeglad na moto jak sie przyjedzie w niehomolo kasku?

    Ponoc UE nakazala by wszystkie motocykle od 2012 mialy zintegrowane
    kaski - kask ma byc mocowany do motocykla stalowa linka zamocowana przy
    podstawie kasku w postaci petli. Te kaski juz musza miec homologacje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2011-03-08 12:10:27
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Ponoc UE nakazala by wszystkie motocykle od 2012 mialy zintegrowane
    > kaski - kask ma byc mocowany do motocykla stalowa linka zamocowana przy
    > podstawie kasku w postaci petli. Te kaski juz musza miec homologacje.

    Przecież to w Polszy już dawno obowiązuje:-) Co do używania kasków: powinna
    to być indywidualna sprawa każdego motocyklisty, czy chce jeździć w kasku i
    w jakim. Nikt nigdy nie zrobił badania, jak jakość kasku wpływa na
    przeżywalność motocyklistów w czasie wypadków. Śmiem twierdzić, że rodzaj
    kasku, a nawet to czy był w kasku czy w czapce niewiele ma do poprawy
    bezpieczeństwa. Urazy na motocyklach z reguły są wielonarządowe,
    motocykliści giną w wyniku krwotoków wewnętrznych, zmiażdżenia, dekapitacji
    i innych ran szarpanych. Co z tego, że głowa będzie nienaruszona, jak reszty
    brak? Oczywiście są przypadki, nie neguję tego, że ktoś spadł z motura i
    jebnął ostro łbem w glebę i kask uratował mu życie - zdarza się tak raz na
    milion. Nie podniecałbym się tak kaskami. Są kraje na tym śiecie, bardziej
    cywilizowane niż nasz piękny grajdołek, w których nie narzuca się jazdy w
    kaskach. Może zamiast wyważać otwarte drzwi, wystarczy na kimś się wzorować?
    Takie moje zdanie starego chuja grzybola, który NIGDY się nie wyjebał na
    motocyklu w ciągu 32 lat jazdy...

    --
    Grzybol

  • 29. Data: 2011-03-08 13:48:16
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 18:30, KJ Siła Słów pisze:

    /ormo

    > No, deszcz na łeb nie padał jeśli o to pytasz.

    pewnie tak, a teraz zagadka :-D zgadnijcie kto to?

    http://farm5.static.flickr.com/4024/4377366734_d4061
    c46c5.jpg

  • 30. Data: 2011-03-08 13:53:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Mar 2011 14:49:41 +0430 osobnik zwany Michał V-R
    wystukał:

    > Cikawi mnie, jak to kiedys chronilo
    > http://c.wrzuta.pl/wi7565/7c17044e0009961a463cea0d/0
    /ormo

    myślę, że dużo lepiej niż ten chiński wynalazek.

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl