  • 171. Data: 2021-06-23 15:53:42
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 23.06.2021 o 15:45, J.F pisze:

    > No coz - dedykowane nawigacje tez chwile startowaly, ale w dobrych
    > warunkach odbioru - nie az tak.
    Moja nawigacja, 12 lat temu i dzisiaj, potrzebuje nie więcej niż
    minutę, a przeważnie dużo mniej.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 172. Data: 2021-06-23 17:17:35
    Od: universis <u...@w...pl>

    Widzę że temat rzeka się zrobił. Postaw na czułość odbiornika. Przykładowo warość
    -89dBm
    i wartość -83dbm - to pierwszy GPS będzie 4 razy bardziej czuły od tego drugiego.
    Ma to znaczenie przy łapaniu Fix'a - czasem przy słabym sygnale można go nie złapać.
    Fix - to widzialność minimum 4 satelitów żeby w ogóle działał GPS w telefonie.
    Ale na minimalną czułość nie nalezy stawiać ponieważ do dokładniejszej nawigacji
    odbiornik powinien widzieć satelity Egnos które nie dość że nadają z mniejszą mocą
    to jeszcze są dalej od ziemi - na orbicie geostacjonarnej - na wysokości 36000 km.
    W razie pogarszającej się pogody (opady atmosferyczne -śniegi i deszcze) - Egnosy
    "padają" jako pierwsze. Do używania w extremalnych warunkach - możez dokupić antenę
    reradiacyjną (pracuje bez podłączania do telefonu) - ale z własnego doświadczenia
    powiem że przez 10 lat tylko raz jej użyłem.

  • 173. Data: 2021-06-24 00:29:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.06.2021 o 09:05, ALEX MR pisze:
> [...]
    > różnych innych fonów w Androidem. Microsoft ostatecznie porzucił Windows
    > Phone, więc opcja MsNokii odpadła, choć ją rozważałem.
    > I wtedy zaczęły wychodzić Nokie z Androidem to wybór był oczywisty :-D
    > A na samym początku używałem telefonów Nokii.
    > To chyba jednak ten upał :-P
    > A co do nawigacji, to wszystkie chodzą płynnie: Here Maps/Yanosik/Google
    > Maps i kilka innych darmowych. Wbrew opowieściom o markach liczą się
    > jedynie parametry, takie jak procesor i RAM, także flash. I jeszcze im
    > mniej dodatków od producenta ma Android tym lepiej. Wszystko inne jest

    Mikrofon może być slaby.

  • 174. Data: 2021-06-24 07:17:11
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 23.06.2021 o 15:47, J.F pisze:

    > Moze i byly,

    Jakie może? Otwarty OS i możliwość instalowania aplikacji, jak np.
    Android, była. Więc to były smartfony :-)

    > ale jak cos wyglada jak "zwykla komorka", to troche
    > trudno sie z wym pogodzic :-)

    Zawsze mogłeś wybrać Windows Mobile :-)
    Dużo bardziej "komputerowe" menu, choć nie wiem czy przypadłoby Ci do
    gustu :-P

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 175. Data: 2021-06-24 07:40:26
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 23.06.2021 o 14:53, Ewa pisze:

    > Dla mnie to nie był smartfon: przekątna 2", rozdzielczość 240x320px,
    > RAM 96 MB, pamięć wbudowana 130 MB. Wtedy mówiło się na nią "komórka",

    Dziś też wielu nazywa smartfony komórkami.

    > najlepsza z najlepszych. Już dokładnie tego nie pamiętam, ale chyba
    > określenie "smartfon" spopularyzowało się dopiero później, z lepszymi
    > parametrami. Zresztą to tylko nazwa. Dzisiaj nikt by nie kupił
    > "smartfona" z takimi parametrami.

    Jak widzę jakie "sprzęty" można kupić w promocji za 200 złociszy to sam
    się dziwię że ktokolwiek to kupuje.
    A na swoje czasy i wymagania Symbiana były całkiem dobre.

    > Praktycznie tak.

    Oprócz czułości nawigacji/smartfona/whatever, istotne jest włączanie
    transmisji bo to bardzo przyśpiesza ustalanie pozycji.

    https://www.telepolis.pl/porownanie-telefonow/nokia-
    5-4-vs-nokia-6-2-vs-nokia-5-3

  • 176. Data: 2021-06-24 07:53:17
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    > Wczesniej byla E61
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nokia_E61
    >
    > W zasadzie smartfon, choc jeszcze bez dotykowego ekranu.

    Dotykowy ekran nie jest niezbędny. Podobnie jak komputerom.

    > A twoja E51 ... jakby podobne parametry, wiec czemu nie smartfon?
    >
    > Gdzies wtedy pokazaly sie tez podobne telefony z windows CE,

    Raczej Mobile

    > np HTC.
    > Niby wyglada jak "zwykla komorka", a nawigacje odpalic sie da :-)

    Touch były dotykowe. A menu, dużo bardziej windowsowe, niż telefoniczne.

    > Dzis nie, ale pierwsze androidy tez byly duzo gorsze.
    > Poza tym Android wymagajacy - bez niego slabsze parametry starczaly na
    > wiecej.
    > Zobacz na pierwsze nawigacje - 64MB RAM, procesor ze 200MHz, jeden
    > rdzen - a nawigowaly rownie dobrze :-)

    Jakiś czas temu widziałem procek dwurdzeniowy, 8 GB flash i tadam 512 MB
    RAM. Kto to kupuje?

    > No coz - dedykowane nawigacje tez chwile startowaly, ale w dobrych
    > warunkach odbioru - nie az tak.

    > A tu praktycznie kazdy wspolczesny Android dobrze dziala.

    Nie każdy. To minimum "mocy przerobowej" musi mieć

  • 177. Data: 2021-06-24 08:12:02
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 23.06.2021 o 15:13, Ewa pisze:

    > Poczytałam o Nokii 6.2 tutaj:
    > https://antyweb.pl/nokia-6-2-recenzja-test-opinia/
    >
    > Po pierwszym spojrzeniu mam 2 wątpliwości:
    > - czy ładowarka samochodowa nadąży z ładowaniem podczas kilkugodzinnej
    >   nawigacji ?

    Jeżeli ładowarka "da radę", czyli będzie w stanie podać odpowiedni prąd
    to nadąży. Patrz na parametry ładowarki.

    > - To chyba nie jest Android One bo o tym nie wspominają ?

    ZTCW Wszystkie obecne Nokie z Androidem, mają One.

    > Przy okazji, jak w ogóle rozpoznać, że proponowany jest Android One
    > i że rzeczywiście taki jest?

    Stuprocentową pewność daje obejrzenie menu. Jeżeli znajdziesz aplikację
    z "kolorową jedynką" to Android One.
    Taki tam artykulik
    https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/android-on
    e-co-to-jest-jakie-telefony-go-maja.html

  • 178. Data: 2021-06-24 08:13:14
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 24.06.2021 o 00:29, ii pisze:

    > Mikrofon może być slaby.

    I plastikowa obudowa.

  • 179. Data: 2021-06-24 08:26:04
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 24.06.2021 o 07:40, ALEX MR pisze:

    > Oprócz czułości nawigacji/smartfona/whatever, istotne jest włączanie
    > transmisji bo to bardzo przyśpiesza ustalanie pozycji.

    To znaczy co konkretnie należy włączyć?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 180. Data: 2021-06-24 08:34:24
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 24.06.2021 o 08:12, ALEX MR pisze:

    > Jeżeli ładowarka "da radę", czyli będzie w stanie podać odpowiedni prąd
    > to nadąży. Patrz na parametry ładowarki.
    Jakie te parametry powinny być?

    > ZTCW Wszystkie obecne Nokie z Androidem, mają One.
    Obce nokie, to znaczy kupione zagranicą? Gdzie, jak? Zawsze kupowałam w
    Polsce.

    Pozdrawiam
    Ewa