  • 21. Data: 2015-05-07 12:28:30
    Temat: Re: Jaki switch 5-port Gigabitowy?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Gdzie się pogubiłeś?

    Nie znam jednostki MBit/GBit.
    Znam Mbit/Gbit i MB/GB.

  • 22. Data: 2015-05-07 20:51:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    ches/GS205.aspx#tab-techspecs
    > Faktycznie, specyfikacja zawiera coś innego niż datasheet
    > (http://www.netgear.com/images/pdf/UnmanagedSwitches
    200_DS.pdf). Jakiś
    > skromny ten dokument. A powinno być inaczej.

    To jest raczej ulotka reklamowa niż prawdziwy data sheet i nie widzę,
    żeby było napisane, że nie obsługuje. Po prostu nic nie jest napisane na
    temat jumbo frames.
    Jeśli chodzi o swicze niezarządzalne, to np. Netgear GS105 i dalsze z
    tej rodziny obsługują jumbo frames. Mam na myśli obecną, powiedzmy tą od
    ok. 2 lat GS105, bo było parę wersji tych swiczy i być może nie
    wszystkie wcześniejsze mają obsługę jumbo frames.

  • 23. Data: 2015-05-07 20:54:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]

    ok. 2 lat GS105, bo było parę wersji tych swiczy i być może nie
    wszystkie wcześniejsze mają obsługę jumbo frames.
    http://www.netgear.com/business/products/switches/un
    managed/GS105.aspx#tab-techspecs
    W ogóle ta seria GS10X... jest dla mnie o wiele fajniejsza, bo ma
    metalową obudowę i złącza z przodu. A nie plastic jak w serii GS20x.

  • 24. Data: 2015-05-07 23:33:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 07:42, Piotr Rezmer pisze:
    > W dniu 2015-05-06 o 22:38, Irokez pisze:
    > .
    >
    > Zobacz jak jest ustawiony w NAS Jumbo Frame, czy możesz podesłać
    > transfery przy różnych ustawieniach?

    W NAS jest ustawione Jumbo Frame 9K, wszędzie jest tak samo ustawione
    (Router, NAS, PC, laptop, oprócz TV, drukarki, tunera SAT itp.)
    Jumbo Frame daje 55-58MB/s zapis i odczyt (Zyxel NSA-310S, router Asus
    RT-N16, Netgear GS208-100PES, PC z RTL8168 PCI-e wbudowana w płytę).
    Bez niego mam w okolicach 39MB/s zapis, odczyt 36MB/s.

    Zyxel NSA-310S umożliwia ustawienie ramek na 4,8 i 9kB, Asus RT-N16 ma
    tylko enable/disable, na PC mam możliwość od 2 do 9kB co 1kB.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2015-05-10 18:45:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 23:33, Irokez pisze:
> [...]

    Ot ciekawostka, nagle podłączone oba sprzęta do switcha zaczęły zasuwać
    normalnie
    Mam odczyt w tej chwili plików z NAS'a na poziomie max 78MB/s.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2015-05-14 09:01:38
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> napisał w wiadomości

    > GE trudno wysycić przy połączeniu 1PC - 1PC. Do testowania takiej sieci
    > można użyć aplikacji jperf.

    Nie tak trudno mając dyski SSD. U mnie wychodziło ok. 115-120 MB/s
    na TP-Linku TL-SG1005D.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 27. Data: 2015-05-14 09:05:53
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 09:01, nadporucznik pisze:

    > Nie tak trudno mając dyski SSD. U mnie wychodziło ok. 115-120 MB/s
    > na TP-Linku TL-SG1005D.

    A jak testowałeś ten transfer? W sensie: protokół sieciowy, kopiowanie z
    czego na co? Czy to był wynik chwilowy czy stały?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2015-05-14 09:16:46
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    > A jak testowałeś ten transfer? W sensie: protokół sieciowy, kopiowanie z
    > czego na co? Czy to był wynik chwilowy czy stały?

    Taki transfer miałem przez cały czas kiedy kopiowałem pliki video HD
    pod Windowsami 7 x64 (TCP/IP) przy użyciu Total Commandera.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl