  • 11. Data: 2023-01-18 02:45:14
    Temat: Re: Jakie baterie do multimetru?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2023 o 22:39, J.F pisze:

    > I co znaczy ich Heavy Duty?

    To znaczy, ze jak nie jesteś DEBILEM to sprawdzisz raz na kwartał :]

    Ale skoro nie wiesz...
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-01-18 09:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Jan 2023 02:45:14 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > To znaczy, ze jak nie jesteś DEBILEM to sprawdzisz raz na kwartał :]
    >
    > Ale skoro nie wiesz...

    No tak. Debil ze mnie, przeciez wyraznie napisali ciężka słuzba :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-01-18 12:57:37
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    rada.pl>), ale ?e
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    > Kiedy? wyla?y mi baterie - nomen omen - VARTA w fajnej latarce, kt?ra
    > niestety po wylaniu baterii nadawa?a si? jedynie do ?mieci. Bardziej
    > chodzi?o mi o to, jakiego rodzaju baterie warto stosowa? w multimetrze -
    > alkaliczne, cynkowe, czy te? inne. Czyli alkaliczne "heavy duty" te? nie
    > bardzo do multimetru?

    Co ty w kolko o tych "heavy duty"? Multimeter ma bardzo maly
    pobor pradu, "heavy duty" to do urzadzen o duzym poborze pradu.

    Gdyby nie sprawa wylewania to odpowiedz by byla "byle jakie".
    Teoretycznie najlepsze powinny byc alkaliczne "long life",
    ale co naprawde dostaniesz zalezy od producenta.

    --
    Waldek Hebisch

  • 14. Data: 2023-01-18 13:50:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 18.01.2023 o 12:57, a...@m...uni.wroc.pl pisze:
> [...]
    >
    > Co ty w kolko o tych "heavy duty"? Multimeter ma bardzo maly
    > pobor pradu, "heavy duty" to do urzadzen o duzym poborze pradu.

    Wiem, że "heavy duty" są do urządzeń o dużym poborze prądu. A ile
    pobiera miernik to nie wiem i na ile starczają baterie zainstalowane w
    urządzeniu. Stąd moje pytanie co pakować (a w zasadzie teraz - czego NIE
    PAKOWAĆ) z baterii do multimetru.

    > Gdyby nie sprawa wylewania to odpowiedz by byla "byle jakie".
    > Teoretycznie najlepsze powinny byc alkaliczne "long life",
    > ale co naprawde dostaniesz zalezy od producenta.

    Co kupować, a jakich marek unikać (albo nie przepłacać za markowe
    baterie, jeśli konkurenci oferują to samo w niższej cenie).

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 15. Data: 2023-01-18 19:41:59
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
    rada.pl>), ale ?e
    -agfa-heavy-duty-premium-1-szt.-o_l_98_1915212.html>

    ries/batteries/lithium/ultra-lithium-aaa>?

    > Wiem, ?e "heavy duty" s? do urz?dze? o du?ym poborze pr?du. A ile
    > pobiera miernik to nie wiem i na ile starczaj? baterie zainstalowane w
    > urz?dzeniu. St?d moje pytanie co pakowa? (a w zasadzie teraz - czego NIE
    > PAKOWA?) z baterii do multimetru.

    Moj AN8001 bierze rzedu 0.2mA w stabilnym polozeniu, to wzrasta
    gdzies do 2-3mA jak piszczy (a piszczy np. jak sie zmienia zakresy).
    Jesli wlaczysz podswietlanie to pobor pradu moze znacznie wzrosnac
    (potencjalnie powiedzmy o 20 mA, u siebie nie sprawdzalem). Inne
    mierniki moga brac wiecej, ale nie spodziewalbym sie wiecej niz 20mA
    przy normalnej pracy i 50mA jak masz dyskoteke (podswietlanie
    i piszczenie). Wikipedia mowi ze cykowe AAA powinno miec rzedu
    540 mAH pojemnosci, alkaliczne wiecej, rzedu 800-1200mAH. Wychodzi
    ze przy normalnej pracy AAA w moim mierniku powinno starczyc na lata.

    Oczywiscie, to wyzej jak uzywasz mienika. Jak jest wylaczony
    to masz tylko samorozladownie baterii.

    > Co kupowa?, a jakich marek unika? (albo nie przep?aca? za markowe
    > baterie, je?li konkurenci oferuj? to samo w ni?szej cenie).

    Raczej nikt Ci nie da autorytatywnej odpowiedzi. Podejrzewam
    ze nawet producenci nie wiedza czy baterie dlugo przezyja.
    Tzn. stare technologia uzywala rtec (i kadm i inne trucizy), od
    ilus lat EU zakazala rteci i producenci kombinuja jak zrobic w
    miare dobre baterie bez tradycyjnych skladnikow. Mysle ze
    receptury sie ciagle zmieniaja i np. bateria sprzed 5 czy 10
    lat byla robiona inaczej niz wyprodukowan w tym roku.

    Bateria ma prawo wylac jak jest po terminie waznosci albo
    w urzadzeniu trzymasz rozladowana baterie. Jedno i drugie
    mi sie zdarzalo, ale nie przypowinam sobie by nierozladowana
    bataria wylala w termine waznosci. Multimetry zwykle
    sygnalizuja gdy obniza sie napiecie baterii, wiec jak sie
    boisz o wylewanie to wypadaloby szybko wymieniac takie
    baterie. Jak nie bedziesz dlugo uzywac to wyjac.

    --
    Waldek Hebisch

  • 16. Data: 2023-01-19 00:15:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 18.01.2023 o 19:41, antispam<"!">math.uni.wroc.pl pisze:
> [...]
    > ze przy normalnej pracy AAA w moim mierniku powinno starczyc na lata.
    >
    > Oczywiscie, to wyzej jak uzywasz mienika. Jak jest wylaczony

    Dziękuję. Nie wiedziałem ile prądu pożerają multimetry. Przy takim
    użyciu to faktycznie niewiele.

> [...]
    > boisz o wylewanie to wypadaloby szybko wymieniac takie
    > baterie. Jak nie bedziesz dlugo uzywac to wyjac.

    Skoro już tak tu sobie dyskutujemy to poszukałem jeszcze informacji o
    bateriach litowych, bo ciekawiło mnie, czy znajdę informacje na temat
    tego czy tego typu baterie wylewają oraz jak często i na stronie
    dystrybutora jest wzmianka, że pierwotnie, baterie oznaczone jako 1,5V
    mogą mieć początkowe napięcie 1,7-1,8 -
    <https://www.hurt.com.pl/blog/baterie-litowe-podstaw
    owe-informacje-31>
    Ktoś tam w komentarzu pisze, że faktycznie tak jest (o ile ten komentarz
    to nie jakaś ściema - fake).

    Przy okazji dysputy o (najlepszych) bateriach, w YouTube jest film z
    ciekawym testem ogniw różnych marek -
    <https://www.youtube.com/watch?v=DrHQtu-vID8> i interesująca tabela z
    zestawieniem wyników (chyba nieco już zdezaktualizowana w kontekście cen
    i występowania poszczególnych marek na rynku) -
    <https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UCgmOpakl80
    62Joau-KA1MAkM-ou3mRu7XzP_mbQEt0/edit?usp=sharing>
    Co prawda dotyczy baterii typu AA, no ale... Polecam też komentarze pod
    filmem.

    K.

  • 17. Data: 2023-01-19 08:01:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powiedz to zabawkom moich dzieci.
    Wniosek: każde wylewają.

    -----

  • 18. Data: 2023-01-19 11:06:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 19.01.2023 o 00:15, Krystek pisze:
    [...]
> [...]
    owe-informacje-31>
    > Ktoś tam w komentarzu pisze, że faktycznie tak jest (o ile ten komentarz

    Energizer Ultimate Lithium 1.814V.
    Nówka. Termin ważności 12-2040.

    Paweł

  • 19. Data: 2023-01-22 16:25:42
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 19.01.2023 o 11:06, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 19.01.2023 o 00:15, Krystek pisze:
    > [...]
    owe-informacje-31>

    > Energizer Ultimate Lithium 1.814V.
    > Nówka. Termin ważności 12-2040.

    Oho! Czyli nie fake. Chyba bym nie ryzykował z wyższym napięciem dla
    specjalistycznych / precyzyjnych urządzeń. Dzięki.

    K.

  • 20. Data: 2023-01-22 16:47:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-01-22 o 16:25, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > Oho! Czyli nie fake. Chyba bym nie ryzykował z wyższym napięciem dla
    > specjalistycznych / precyzyjnych urządzeń. Dzięki.

    Nie, nie fake. Ale lampa błyskowa, która nie chciałą odpalić z
    "podwójnego paluszka" 3.6V (za wysokie napięcie - jest taka bateria
    litowa), odpaliła bez problemu z takich dwóch. Tu może po prostu wstępne
    obciążenie było dość duże żeby napięcie obniżyć bardziej niż przy tym
    "podwójnym".

    Pozdrawiam

    DD