  • Data: 2010-04-06 10:52:28
    Temat: Re: Jakie duże kombi
    Od: "Hektor" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał

    > Z ta kulturą to akurat przesadzasz.

    Trudno znaleźć sześciocylindowy silnik w samochodzie osobowym, który ma
    dźwięk bardziej przypominający maszynę rolniczą niż ten.

    > Pieprzenie.
    > Widzialem wałki w kilia 2,5 i guzik mnie obchodzi czy winą są dzwignie,
    > czy wałki, bo dla użytkownika i tak liczy sie efekt koncowy.

    Nie wiem co to jest "kilia" ale ja widziałem w A6. Jeśli udzielasz komuś
    porad to powinieneś ogarniać temat trochę lepiej niż obiegowe opinie.

    > Znów pieprzenie.
    > Jesli wg Ciebie 1,9TDI 130KM w A6 (z manualną skrzynią) to za mało do
    > sprawnego poruszania sie po polskich drogach, tzn ze jestes albo b. młody,
    > albo masz bardzo krótką pamięć, bo jeszcze do niedawna Mondeo 1,8TD bylo
    > rakietą wsród samochodów

    A jeszcze trochę wcześniej wystarczał Mały Fiat. Co to zmienia?

    > Nie każdemu Quattro jest potrzebne, bo jest droższe w eksploatacji i
    > zakupie, to raz, a multitronik to w nowszych A6 chyba, poza tym bylo ich
    > stosunkowo mało, to dwa, a trzy to rozmawiamy o samym silniku, choć
    > również nie polecam multitronika, choć jeździ sie z nim bardzi przyjemnie.

    Jeśli dla kupującego Quattro jest znacząco droższe w eksploatacji (a to jest
    koszt litra paliwa/100 km), to powinien rozejrzeć się za samochodem z innego
    segmentu - najlepiej ze dwa niżej. Zakup takiego wozu bez odpowiedniego
    potencjału finansowego, kończy się druciarstwem i płaczem na wałki,
    zawieszenie czy rozrząd. Samochody tego rodzaju są tanie w zakupie, ale nie
    każdego stać na ich normalne utrzymanie.
    A z silników, jeśli ma być diesel, najlepiej wybrać coś z okolic BXX.

    Zbigniew Kordan