    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie macie hobby?
    Date: Sat, 4 Aug 2012 01:52:27 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1343831996@news.chmurka.net...

    > Ja zbieram kasę na coś na KF (jestem tylko na 2m i 70cm, a i to bardzo
    > rzadko, jakoś weny brak, no i krótkofalowcy to specyficzne środowisko,
    > średnio do nich pasuję).

    Ja właśnie sobie pomyślałem, zapolować na Puxinga D03 (kto nie wie co zacz -
    STFW) :)
    Przez moment było na Allegro po ok. 850 PLN, teraz jakiś sklep za tauzena to
    opyla. A na "ibeju" można trafić za 520, ino z B, czyli .cn, niby mają
    goście po 98.5-99.5 % pozytywów przy 20kilku tauzenach operacji... tylko czy
    warte to ryzyka? KF bym nabył... oczy chodzą mi za FT817 - mały jest, na
    wypady np. w góry jak znalazł, kłębek drutu w kieszeni, jakaś mała skrzynka
    antenowa w celu wiadomym, żetycę gdzieś od gazdy nabyć, prognozę pogody
    sprawdzić, by nie było, jak z tą rodziną z Warszawy, wdrapać się na Rysy,
    wyżłopać żętycę (czy coś innego, z wiadomym zastrzeżeniem co do ew. C2H5OH,
    nie mylić z Elektrodą) i napluć do sitka :))

    > Co z chemią dokładnie?

    Właściwości pierwiastków, niuanse w reakcjach, rozkminianie struktury
    cząstek i ich rozrysowywanie (kiedyś świetnie się tym bawiłem), ale też
    chemia (w powiązaniu z fizą) na poziomie subatomowym... Uch... teraz
    musiałbym sobie tyle poprzypominać...
    Zresztą, stan zdrowia nie bardo mi pozwala na odpowiednio poważne skupienie
    uwagi, by jakimś szczegółem nie doprowadzić do powstnia problemu (np.
    wybuch, zatrucie, brzydki zapach, itd), musiałby to ktoś ze mną robić, wtedy
    mogę robić cokolwiek (byle nie dimetylortęć, substancję wielokroć
    wredniejszą od znacznie toksyczniejszego od niej botoksu (botulina A))
    wiedząc, że w razie jakiegoś mojego problemu druga osoba przejmie nadzór nad
    doświadczeniem.

    > Kiedyś fotografowałem, ale jakoś nie mam czasu. Został mi tylko sprzęt
    > i trochę zdjęć, wrzuconych razem z innymi rzeczami na wordpressa:

    Ja to różnie. Zdecydowanie brakuje mi cierpliwości, ale jak trzeba, to
    potrafię jedn zdjęcie cyzelować tak dokładnie (różne ujęcia, naświetlania,
    zoom, etc), że zawalam nim pół karty. Także ktoś mi kiedyś podesłał zdjęcie
    zrobione (specjalnie o to prosiłem) w bardzo złych warunkach
    oświetleniowych, a właściwie, to bez światła niemal w ogóle. Było to drzewo
    w parku OIDP. Wziąłem to zdjęcie w obroty programem Neat Image Pro Lite (a
    moze nie pro... w każdym razie wersja darmowa). siedziałem parę godzin i
    zrobiłem je tak, że szumy zniknęły, a korona drzewa zyskała na szczegółach.
    Innym razem potwornie zaśnieżone zdjęcie ze stcji kosmicznej doprowadziłem
    do stanu, że na fotce były jedynie dwie-trzy małe plamki gdzieś po bokach, a
    sama fotka była czyściutka i ostra. Lubię takie rzeczy robić. Choć nie każde
    zdjęcie da się odszumić.
    Bardzo narzekam na matryce przepalające jasne szczegóły... choć mam podstawy
    uważać, że to nie matryca, a elektronika ją obsługująca. Nawet najnowsza
    41Mpix Nokia 808, robiąca przy normalnym świetle świetne (1) zdjęcia -
    przepala...

    > http://www.sp5gof.pl/

    Czym Łysego zrobiłeś?

    > A jak już daję linki: http://motogof.tumblr.com/