  • Data: 2015-10-06 13:51:42
    Temat: Re: Jakie środowisko do C dla Atmegi?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    JDX wrote:

    > Nie używałem

    I nie używaj, jak nie musisz. Szkoda nerwów. To IMHO będzie
    gwóźdź do trumny PICów, bo ich kompilatory nie rozumieją nawet
    C, a w wersji darmowej mają wyłączoną optymalizację. Wersja
    z pełną optymalizacją (i wciąż spieprzonym parserem/walidatorem...)
    to kilkaset euro na rok. Jak oni zamierzają konkurować z ARMem,
    który od dawna ma znakomity, darmowy kompilator C/C++, to doprawdy
    nie mam pojęcia. Niech się udławią własną chciwością. :-)

    > ale w przypadku PIC32 (czyli MIPS) to ichni kompilator to
    > jest, zdaje się, gcc.

    Mówiłem o PIC16/dspic33E, bo z takimi hobbystycznie mam do czynienia.

    > Natomiast z małymi PIC-ami (np. PIC16) jest kłopot
    > bo tam stos jest "sprzętowy" i ma ograniczoną głębokość. Do tego
    > architektura 8-bitowa. Więc robienie gcc na tę platformę to IMO
    > rzeźbienie w kale.

    Na AVR wyrzeźbili, to i tu by się dało.

    > Z drugiej strony to jest sdcc które jakieś małe PIC-e wspiera.

    Ich XC też wspiera. Tylko nie optymalizuje kodu.

    Pozrawiam, Piotr