  • Data: 2011-10-07 16:15:32
    Temat: Re: Jakie zonki na egzaminie na PJ B?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Mirek,

    Friday, October 7, 2011, 3:45:52 PM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiście, że się nie ciągnę :) Jadę szybciej niż ograniczenia, ale też
    > jeśli mi z kolei jakiś powolny się przed maską pojawi to (poza
    > prawdziwymi melepetami, których wbrew niektórym wcale dużo nie ma) nie
    > mam do nich żadnych pretensji - jadą tak jak potrafią albo chcą, droga
    > jest dla wszystkich. Ewentualne niebezpieczne sytuacje powstają wtedy
    > jak się chce wyprzedzać na siłę - ja tak nie robię.

    To nie chodzi o to, czy Ty tak robisz czy nie. Problemem jest to, że
    oprócz bardzo odpowiedzialnych i bardzo przepisowych na drogach są też
    desperaci, wariaci, napakowani amfetaminą TIRmani z Litwy itd.

    I bywa tak, że na prostej drodze spotyka się z naprzeciwka dwóch
    bardzo rozsądnych i przepisowych ale jednego z nich wyprzedza naćpany
    TIRman i zabija drugiego. I pozostaje pytanie: czy aby nie lepiej było
    trochę przyśpieszyć i nie dać TIRmanowi okazji do spowodowania
    wypadku? Ja osobiście, posiadając pełną rację miałbym straszliwe
    wyrzuty sumienia w takiej sytuacji.

    Niestety, TIRmani są nieprzewidywalni. Co z tego, że powiedzmy 80% z
    nich to bardzo dobrzy kierowcy, świadomi, życzliwi, skoro znajdzie się
    aż tylu, którzy nie potrafią utrzymać nerwów na wodzy i będą
    wyprzedzać gdzie się da - bez patrzenia w lusterka czy dalej przed
    siebie. Bo on nie zniesie jazdy 60 km/h skoro ma ogranicznik na 90.

    Ja, jadąc osobówką mam na tyle rezerwy mocy i prędkości, że jakoś
    sprawnie wyprzedzę i wyjdę obronna ręką z trudnej sytuacji. TIR ani
    nie przyśpieszy ani nie zatrzyma się na tyle szybko, żeby w razie
    czego uniknąć wypadku. TIR na odcinku 50 metrów nie zdoła podjąć i
    wykonać decyzji o skoku do rowu zamiast czołówki. Ja to byłem w stanie
    zrobić, jak zrobiłem coś strasznie głupiego. Bo osobówka lekka jest.
    TIR przy czymś takim mógłby zrobić jeszcze więcej szkód.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl