    From: "j.r." <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakis patent na przylutowanie obudowy QFN28
    Date: Sun, 23 Jan 2011 11:11:09 +0100

    Verox wrote:
    > Hej,
    >
    > Czy macie jakiś sprawdzony patent na przylutowanie obudowy QFN28,
    > takiej:
    > http://screamingcircuits.typepad.com/.a/6a00d8341c00
    8a53ef010535e191d5970c-800wi
    > Ona nie ma nóżek niestety, tylko pady.
    >
    > Pomyślałem sobie żeby grubo pocynować stopem rosego i podgrzać od
    > spodu
    > opalarką, tak żeby złapało, ale czy to ma szanse zadziałać?
    > Może jest inny sposób na to?
    >
    > (oczywiście bez sita, pasty i pieca :-))
    Witam,
    ta obudowa ma pady, które wystają na ok 0,2mm w bok.
    Idealnie się lutuje tą obudowę ( lepiej od TQFP32) bez możliwości
    zwarć między nóżkami.

    Robisz podłużne pady pod obudową wystające na boki ok 1-2mm,
    następnie:
    - lekko je cynujesz świeżą cienką warstwą cyny,
    - przykładasz scalaka na miejsce dociskając ręką lub pensetą,
    - robisz dużą kroplę cyny z jednego boku,
    - przekręcasz płytkę o 180 stopni,
    - przeciągasz kolejny bok,
    - zbierasz nadmiar cyny grotem (wystarczy sam oczyszczony grubszy grot),
    - powtarzasz czynność dla pozostałych boków.

    Osobiście lutowałem w ten sposób LPC1114 w HVQFN33 gdzie po środku
    między nóżkami znajduje się powierzchnia masy, którą trzeba przylutować.
    Wystarczy wtedy otwór pod obudową fi 3mm jeśli nie ma metalizacji
    lub fi 2,5 mm jeśli jest metalizacja. Po przylutowaniu nóżek scalaka od
    drugiej strony płytki dużą kroplą cyny przylutowałem masę.

    --
    pzdr, j.r.