    From: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Date: Tue, 6 Apr 2010 22:28:21 +0200

    news:hpfumt$2ak$1@news.onet.pl...
    > Mam akurat pacjenta 6 mils o duzej powierzchni, więc jesli ktos jest
    > zainteresowany zeby sobie podejrzeć z bliska jaką mają jakośc to:
    >
    > Jak się chce komuś liczyć po pikselach ile faktycznie mają ściezki w
    > okolicy procesora to skanowane w 1200dpi. Niestety skaner wiekowy więc i
    > jakośc do d.

    Gama na stronie ma napisane, że robi od 8 milsów więc ja bym się nie
    spodziewał, że 6 milsów wyjdzie tak samo dobrze. Policzyłem te piksele tak
    mniej więcej wychodzi ok. 8 pikseli, 8/1200*1000=6,6mils. Wziąłem jedną ze
    ścieżek idących do góry od TQFP z warstwy bottom.

    > Ale na oko solder maska brudna (pył pod lakierem), scieżki chyba za
    > cienkie (na oko 6 mils wychodzi mi grubiej na termotransferze..., muszę
    > dokładnie je pomierzyć ), opis rozmazany tu i tam (np. brak opisu gniaza
    > USB), cyna gruba, szczególnie to upierdliwe na padach TQFP.

    Brak opisu to bym się burzył, gruba cyna - niestety różnie im to wychodzi.
    Na tej płytce jakoś sporo tej cyny. Gdy ostatnio robiłem zamówienie płytek z
    układem SO-20 pady były płaskie. Na przestrzeni lat natomiast zamawiam
    małymi partiami płytki z jednego projektu i za każdym razem jest inaczej.
    Czasem pod soldermaską pomarszczona miedź/cyna, czasem właśnie dużo cyny, a
    czasem bardzo ładne - przedostatnio w wakacje 2009 dostałem takie piękne.

    Michał